Nedis benoemt internationaal strateeg Menno Takes tot Adjunct Directeur

Nedis benoemt internationaal strateeg Menno Takes tot Adjunct Directeur van Nedis

Door: Nedis  24-02-2009

‘s-Hertogenbosch, februari 2009 |
Nedis, fabrikant en distributeur van consumentenelektronica en accessoires,
heeft Menno Takes aangesteld als Adjunct Directeur. Met de komst van de zeer ervaren strateeg
in o.a. Supply Chain Management wil het bedrijf haar internationale positie zowel binnen als
buiten Europa versterken. Takes is al enige jaren actief in de wereld van multinationals waar hij
zijn sporen heeft verdiend in o.a. Business Development, Supply Chain Management en Value
Based Management. Bij Nedis zal hij zijn kwaliteiten aanwenden ter verbetering van de efficiency,
working capital management en het verder professionaliseren van Sales en Marketing.

Allround strateeg
Takes (43) heeft in zijn relatief korte loopbaan een multidisciplinaire ontwikkeling doorgemaakt op
het gebied van Sales, Marketing, Supply Chain Management, Business Development en Value
Engineering. Na zijn studie HEAO-CE ontwikkelde hij zich bij IBM tot analist met een scherp oog
voor efficiency verbetering op logistiek gebied en was hij betrokken bij de opzet van het Europese
distributiecentrum van SUN Microsystems. Tijdens zijn werkzaamheden voor software
multinational QAD specialiseerde Takes zich verder in Marketing, Pre-Sales en e-Business.
Concurrent SAP bood hem de 9 jaar erna een internationaal platform voor Business
Development waarbij hij zich bewoog onder de grootste multinationals over de hele wereld. Na
een kleine uitstap naar de consultancy wereld, besloot de allround strateeg dat het tijd werd om
zich te binden aan een internationaal bedrijf, gevestigd in Nederland, waarbij zijn complete
achtergrond goed van pas zou komen.

Krachtige internationale positie
Volgens Takes herbergt de consumentenelektronica multinational alle elementen in zich die hem
absoluut liggen.
“Nedis is een sterk bedrijf met een imponerende staat van dienst op het gebied van technische
en logistieke innovaties en dat heel veel potentieel in zich herbergt,” aldus Takes. “Gezien mijn
achtergrond kan ik, ook al is het een gezond bedrijf, een behoorlijke groei kan bewerkstelligen
door het verbeteren van de efficiency op het gebied van Supply Chain Management, ICT,
Business Development, Sales en e-Business. De resultaten die we hiermee boeken op het
hoofdkantoor, kunnen we door middel van Best Practice Brokerage weer overdragen op onze 14
dochters, die de retailmarkt door heel Europa bedienen. Nedis zal internationaal een nog
krachtigere positie in gaan nemen dan het nu al heeft”.