Toshiba introduceert ’s werelds eerste personal-tv’s met gezichtsherkenning

Door: Toshiba Consumer Products  06-04-2011
Trefwoorden: Electronica, Toshiba, Consumer products

Nieuwe toestellen identificeren gebruikers en selecteren automatisch hun persoonlijke instellingen  

Schijndel, 6 april 2011 – Toshiba Consumer Products introduceert een nieuwe serie slimme en ‘persoonlijke’ LED-tv’s: de UL863. Deze serie bestaat uit vier modellen, met beeldschermen van respectievelijk 81 cm (32”), 94 cm (37”), 107 cm (42”) en 117 cm (46”). Alle modellen zijn voorzien van Personal-TV, een applicatie die door middel van gezichtsherkenning maximaal vier gebruikers kan identificeren en automatisch hun persoonlijke instellingen kan selecteren.  

Personal-TV: het gemak dient de klant
“Wij hebben de tv’s uit onze nieuwe UL863-serie uitgerust met Personal-TV om onze klanten het gemak van personalisatie te bieden,” zegt Dirk de Man, Product Category Manager bij Toshiba. “De geïntegreerde gezichtsherkenningsapplicatie is in staat om met behulp van de ingebouwde camera de identiteit van maximaal vier verschillende kijkers vast te stellen. De software selecteert vervolgens de voorkeursinstellingen die iedere gebruiker van tevoren heeft opgegeven, inclusief de beeldinstellingen en een lijst met persoonlijke zendervoorkeuren. De tv bewaart tevens het laatste volumeniveau dat de gebruiker gekozen heeft en keert daar automatisch naar terug telkens wanneer hij of zij de tv weer aanzet. De camera ziet ook of er wel iemand voor het toestel zit. Is dat niet het geval, dan wordt de tv automatisch in de standby-stand gezet. Zo helpt Toshiba het energieverbruik terug te dringen en de ecologische footprint van de gebruiker te verkleinen.”  

Smart-TV: internet op de televisie
Via de ingebouwde WLAN-interface zijn de UL863-tv’s gemakkelijk en draadloos te verbinden met een thuisnetwerk. Ook geven ze toegang tot Toshiba Places, Toshiba’s webgebaseerd content- en servicesplatform voor laptops en tv’s, ondersteunen ze HbbTV (Hybrid broadcast broadband TV)1, de Europese standaard voor het beschikbaar stellen van internetdiensten op de tv en zijn ze Windows® 7-gecertificeerd. Daarnaast bieden ze de mogelijkheid van USB-videorecording. Een aantrekkelijke optie gezien het sterk toenemende aantal zenders met een gigantisch aanbod van tv-uitzendingen en speelfilms.  

Auto Calibration: ongekende beeldkwaliteit
Verder beschikken de tv’s uit de UL863-serie over een Auto Calibration-tool. Op basis van een intelligente analyzer2 die via de USB-poort is aangesloten op de tv, kiest deze tool automatisch de instellingen die een beeldkwaliteit opleveren die normaliter alleen in state-of-the-art toestellen en professionele studioapparatuur terug te vinden is.  

Toshiba Places
 
Via Toshiba Places, het content- en servicesplatform van Toshiba, kunnen zowel klanten als niet-klanten met een druk op de knop content en services benaderen, kopen en delen met familie en vrienden over de hele wereld. Via de laptop, tablet, tv of anderszins. Meer dan een standaard webbrowser of dedicated gebruikersinterface hebben zij daar niet voor nodig. Het aantal marktplaatsen op Toshiba Places neemt snel toe. Een groot aantal partners van Toshiba biedt inmiddels producten en services op het platform aan. Op dit ogenblik zijn er acht marktplaatsen live: Music Place, Video Place, Social Place, News Place, TV Place, Game Place, App Place en Services Place. En dat is nog maar het begin...

Meer informatie: www.toshibaplaces.com  

Beschikbaarheid en prijzen
De vier modellen uit Toshiba’s UL863-serie zijn leverbaar in het tweede kwartaal van 2011 tegen een adviesprijs vanaf € 799 inclusief BTW.    

1   Omdat HbbTV een recente standaard is, kan voor het updaten van tv-software 100% compatibiliteit met nieuwe services vereist zijn.
2   De TPA1-analyzer is leverbaar als optie of via de setup-service van de reseller.  

Specificaties
·         Full HD 16:9 LCD-paneel, Edge LED-backlight, 1.920 x 1.080 pixels
·         Active Vision M100 HD (100 Hz)
·         Personal-TV: voorkeursinstellingen voor maximaal vier gebruikers, geheugen voor persoonlijk volumeniveau, gezichtsherkenning
·         Smart-TV: toegang tot Toshiba Places, HbbTV1, geïntegreerde WLAN-interface met WPS-ondersteuning, Windows 7-compatibiliteit, DLNA®-certificering, persoonlijke USB-videorecording ·         Auto Calibration
·         Resolution+
·         4 x HDMI, 2 x USB (Movie, Picture, Music)
·         DVB-T/DVB-C/DVB-S, H.264, CI+-ondersteuning
·         Eco-Flower
·         Beeldschermformaat:
o 32UL863: 81 cm (32”)
o 37UL863: 94 cm (37”)
o 42UL863: 107 cm (42”)
o 46UL863: 117 cm (46”)  

Over Toshiba
Toshiba Consumer Products is onderdeel van Toshiba Europe GmbH (TEG), waarvan het Europese hoofdkantoor in Neuss (Duitsland) gevestigd is. Het moederbedrijf van Toshiba Europe GmbH, Toshiba Corporation, een van de grootste computer- en elektronicabedrijven ter wereld, is een toonaangevende fabrikant van informatie- en communicatiesystemen, elektronische componenten, consumentenproducten en power systems. Door deze uiteenlopende activiteiten te integreren, consolideert het bedrijf zijn positie als innovator op het gebied van geavanceerde componenten, producten en systemen. Toshiba, dat opgericht is in 1875, beschikt over een wereldwijd netwerk van 730 ondernemingen en heeft 204.000 medewerkers in dienst. De jaaromzet bedraagt 75 miljard US$ (2009).  

Toshiba Consumer Products wordt in Nederland vertegenwoordigd door Megami, sinds 2009 actief op de Nederlandse markt als exclusief importeur van Toshiba.  

Meer informatie: www.megami.nl en www.toshiba.eu  

The Communication Force
Anke van de Vliet
Tel. +31 (0)23 - 5656850
[email protected]  

Trefwoorden: Consumer products, Electronica, Toshiba

Contact Toshiba Consumer Products

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share