Toshiba presenteert eerste Smart 3D-tv’s met polarisatiefilter

Door: Toshiba Consumer Products  06-04-2011
Trefwoorden: Electronica, Toshiba, Consumer products

Verhoogd kijkgenot door comfortabelere bril1  

Schijndel, 6 april 2011 – Toshiba Consumer Products presenteert een nieuwe serie 3D-tv’s, de VL863, op basis van de 3D-polarisatiefiltertechnologie. Dankzij deze technologie, die al breed wordt toegepast in bioscopen, kunnen gebruikers van de nieuwe toestellen genieten van 3D-beelden met een lichtgewicht bril die geen batterijen of geïntegreerde circuits nodig heeft. De tv’s uit de VL863-serie worden geleverd inclusief vier gratis polarisatiefilterbrillen. Voor een bescheiden prijs kunnen meer brillen worden aangeschaft. Hierdoor zijn de toestellen bij uitstek geschikt voor consumenten die samen met familie en vrienden 3D-films willen bekijken zonder veel geld kwijt te zijn aan extra brillen1.  

Extra gebruiksgemak
Het polarisatiefilter van Toshiba’s nieuwste 3D-tv’s, dat bovenop het LCD-scherm geplaatst is, werkt met zogenaamde ‘line-interleaved’ circulaire polarisatie. Dit betekent dat de pixellijnen beurtelings met de klok mee en tegen de klok in gepolariseerd worden. Door een bril te dragen die volledig is afgestemd op het gepolariseerde licht, kunnen gebruikers zonder bezwaar gedurende langere tijd 3D-tv kijken en 3D-games spelen. Het ontbreken van batterijen levert extra gebruiksgemak op, omdat er geen rekening meer gehouden hoeft te worden met batterijwisselingen. De polarisatiefilter brillen die worden meegeleverd met de tv’s zijn afkomstig van RealD, een van ‘s werelds meest toonaangevende producenten van 3D-technologie voor filmzalen, consumentenelektronica en professionele applicaties.  

Glashelder, trillingsvrij beeld
Aangezien de polarisatietechnologie de beelden die bestemd zijn voor het linker- en rechteroog simultaan toont, is er aanzienlijk minder overlapping (‘ghosting’) dan bij andere technologieën. De 3D-beelden zijn bovendien glashelder, doordat er tussen ‘zender’ en ‘ontvanger’ geen licht verloren gaat. 3D-beeldschermen gebaseerd op deze technologie kunnen ook gebruikt worden in situaties met veel omgevingslicht. Ze veroorzaken geen beeldtrillingen of vermoeide ogen. Om de beeldkwaliteit verder te optimaliseren, zijn de toestellen voorzien van een Active Vision M400 beeldprocessor en Resolution+ voor meer details en scherpte.  

Aantrekkelijk alternatief
“De tv’s uit de VL863-serie met polarisatietechnologie zijn een welkome aanvulling op onze bestaande 3D-toestellen die werken met active shutter-brillen,” zegt Dirk de Man, Product Category Manager bij Toshiba. “Wij hebben nu een aantrekkelijk alternatief voor consumenten die andere eisen stellen. De betaalbare en intelligente VL863’s, die gebruikmaken van de polarisatiefilteroplossing, zijn ideaal voor mensen die samen met anderen van 3D willen genieten. De tv’s uit onze WL- and ZL-serie, die active shutter-brillen vereisen, zijn bedoeld voor het high-end segment van de markt, waar gebruikers geen concessies willen doen aan de beeldkwaliteit bij het kijken naar 3D-films.”  

Toshiba Places
Via Toshiba Places, het content- en servicesplatform van Toshiba, kunnen zowel klanten als niet-klanten met een druk op de knop content en services benaderen, kopen en delen met familie en vrienden over de hele wereld. Via de laptop, tablet, tv of anderszins. Meer dan een standaard webbrowser of dedicated gebruikersinterface hebben zij daar niet voor nodig. Het aantal marktplaatsen op Toshiba Places neemt snel toe. Een groot aantal partners van Toshiba biedt inmiddels producten en services op het platform aan. Op dit ogenblik zijn er acht marktplaatsen live: Music Place, Video Place, Social Place, News Place, TV Place, Game Place, App Place en Services Place. En dat is nog maar het begin...

Meer informatie: www.toshibaplaces.com  

Beschikbaarheid en prijzen
De 107 cm (42”) VL863 3D-tv is naar verwachting leverbaar in juni 2011, de 119 cm (47”) VL863 3D-tv in juli 2011 tegen een adviesprijs vanaf € 1.199 inclusief BTW.    

1 In vergelijking met active shutter-brillen  

Specificaties
·        Full HD 16:9 LCD-paneel met EDGE LED-backlight, 1.920 x 1.080 pixels
·        3D-technologie met behulp van circulaire polarisatietechnologie
·        Active Vision M400HD (frame refresh rate: 400, frequentie: 200 Hz)
·        WLAN-ready via WLAN USB-dongle
·        Toegang tot Toshiba Places
·        Ingebouwde tuner voor DVB-T, DVB-C, DVB-S, H.264
·        Inclusief vier polarisatiefilterbrillen van RealD
·        Beeldschermformaat:
-       42VL863: 107 cm (42”)
-       47VL863: 119 cm (47”)

Over Toshiba
Toshiba Consumer Products is onderdeel van Toshiba Europe GmbH (TEG), waarvan het Europese hoofdkantoor in Neuss (Duitsland) gevestigd is. Het moederbedrijf van Toshiba Europe GmbH, Toshiba Corporation, een van de grootste computer- en elektronicabedrijven ter wereld, is een toonaangevende fabrikant van informatie- en communicatiesystemen, elektronische componenten, consumentenproducten en power systems. Door deze uiteenlopende activiteiten te integreren, consolideert het bedrijf zijn positie als innovator op het gebied van geavanceerde componenten, producten en systemen. Toshiba, dat opgericht is in 1875, beschikt over een wereldwijd netwerk van 730 ondernemingen en heeft 204.000 medewerkers in dienst. De jaaromzet bedraagt 75 miljard US$ (2009).  

Toshiba Consumer Products wordt in Nederland vertegenwoordigd door Megami, sinds 2009 actief op de Nederlandse markt als exclusief importeur van Toshiba.  

Meer informatie: www.megami.nl en www.toshiba.eu  

The Communication
Force Anke van de Vliet
Tel. +31 (0)23 - 5656850
[email protected]  

Trefwoorden: Consumer products, Electronica, Toshiba

Contact Toshiba Consumer Products

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share