Medaille voor Wethouder Baljeu voor bereikbaarheid Gemeente Rotterdam

Medaille voor Wethouder Baljeu voor bereikbaarheid Gemeente Rotterdam van Unamic

Door: Unamic  09-04-2008
Trefwoorden: Bereikbaarheid, Wethouder, Callcenters

Gemeente Rotterdam is de op twee na best bereikbare organisatie volgens de AD Bereikbaarheidstest. Naar aanleiding hiervan nam Wethouder Jeanette Baljeu (Verkeer, Vervoer en Organisatie) gisteren een medaille in ontvangst uit handen van HCN Client Manager Egbert Velthuizen.

Gemeente Rotterdam is erg blij met de vermelding op de lijst: “We zijn erg trots dat we ten opzichte van vorig jaar gestegen zijn op de ranglijst van de AD test. De derde plaats is een geweldig resultaat,” aldus wethouder Verkeer, Vervoer en Organisatie Jeanette Baljeu. Vorig jaar stond Gemeente Rotterdam ook al als enige overheidsinstelling in de top 5 van de AD bereikbaarheidstest. Gemeente Rotterdam biedt volgens de ranking ook nog eens het best bereikbare gratis Nederlandse telefoonnummer (0800 – 1545) aan.

Gemeente Rotterdam heeft sinds 2005 haar telefonische contacten uitbesteed aan HCN. Binnen het in de gemeente Rotterdam gevestigde contactcenter van HCN worden burgers, ondernemingen en organisaties te woord gestaan door een groep gespecialiseerde HCN Contact Center Agents, onder ander via het Rotterdamse reïntegratieprogramma DAAD.

Over Gemeente Rotterdam
De afgelopen jaren investeerde de gemeente in de kwaliteit van de dienstverlening. Naast het 24-uurs servicenummer 0800-1545, lanceerde ze negen stadswinkels met een breed assortiment aan producten en ook de website www.rotterdam.nl bleef niet achter. Afgelopen jaar werd met trots Mijn Loket geopend voor digitale dienstverlening op maat met behulp van DigiD. Ook landelijk ging de kwaliteit van de website niet ongemerkt voorbij, want in 2007 nam de gemeente Rotterdam de eerste plaats in op de Advies.Overheid.nl-ranglijst van gemeentelijke websites.

Over HCN
HCN heeft met de case “Eén Telefoonnummer: 0800-1545. Heel Rotterdam belt HCN!” in 2006 de gouden Nationale Contact Center Award gewonnen. Deze case betrof een beschrijving van de facilitaire contactcenter werkzaamheden voor Gemeente Rotterdam. U  kunt deze case downloaden via www.hcn.nl.

Trefwoorden: Bereikbaarheid, Callcenters, Contact Center, Contactcenter, Daad, Hcn, Medaille, Ncca, Wethouder,