Tevredenheidsonderzoek onder medewerkers en (interne) klanten

Door: S2 Onderzoek & Advies  21-09-2012
Trefwoorden: Managementadvies, Onderwijsonderzoek, Tevredenheidsonderzoek

Welkom op de website van S Onderzoek & Advies!

S Onderzoek & Advies richt zich op tevredenheid in het onderwijs, van basisschool tot universiteit en van docent tot ouder. S Onderzoek & Advies is gespecialiseerd in:

  • : Hoe ervaren docenten en ondersteunende medewerkers het werken bij de organisatie.
  • : Hoe waarderen klanten (leerlingen, studenten, ouders) de kwaliteit van de onderwijsinstelling.
  • : Hoe waarderen interne klanten (leraren, ondersteuning) de werkzaamheden van andere afdelingen.

Met een tevredenheidsonderzoek wordt de tevredenheid van een bepaalde doelgroep (bijv. docenten, medewerkers, scholieren, studenten, ouders) van een onderwijsorganisatie in kaart gebracht. Aan de hand van (meestal digitaal) verzamelde gegevens worden er analyses gemaakt en conclusies getrokken. De onderzoeksresultaten zijn het uitgangspunt voor een gerichte aanpak voor het verhogen van de tevredenheid van leraren, leerlingen, studenten en/of ouders.

Trefwoorden: Klantenonderzoek, Managementadvies, Medewerkeronderzoek, Onderwijsonderzoek, Personeelsonderzoek, Tevredenheidsonderzoek