Disney verkiest 20-jarige Nederlandse studente tot distributeur voor Disney Couture in Nederland

Disney verkiest 20-jarige Nederlandse studente tot distributeur voor Disney Couture in Nederland van Modish Jewellery Trading

Door: Modish Jewellery Trading  08-07-2009
Trefwoorden: Sieraden, Internet, Webwinkel

VUGHT, 08 juli 2009 – Vorige week tekende Disney het contract en ging ook in de VS een persbericht de deur uit: de 20-jarige Nederlandse rechtenstudente Morena van den Wittenboer is de Nederlandse distributeur van de exclusieve Disney sieradenlijn Disney Couture. Het merk, dat in 2005 reeds in Hollywood werd geïntroduceerd, is in Amerika al jaren een hit onder ‘celebs’ als Paris Hilton, Lindsay Lohan en Eva Longoria. Ook krijgt het merk internationaal veel redactionele aandacht van bladen als Vogue US en UK, InStyle US, het Japanse JJ Magazine en Cosmopolitan. Nu Disney Couture in verschillende Europese landen succesvol is, vindt Disney het tijd om ook Nederland aan de afzetmarkt toe te voegen. “Now it’s time for the Netherlands to experience what the rest of the world has been enjoying for years. Morena van den Wittenboer has secured the exclusive rights”, zegt een Disney marketing officer in het Amerikaanse persbericht.

“Disney Couture Jewelry en andere designmerken van Disney daarentegen groeien exponentieel en lijken niet te worden geraakt door de recessie. Het merk heeft in de VS ruimschoots haar succes bewezen en ook in Engeland rapporteren grote retailers mooie winstcijfers”, aldus Nederlands jongste distributeur. Morena is eigenaar van webshop Capricci.nl en sinds kort vennoot in Modish Jewellery Trading, het bedrijf waarmee ze onder andere Disney Couture gaat distribueren.

Creëren van buzz leverde deal met Disney op
Disney Couture is een exclusieve, maar betaalbare sieradenlijn, geïnspireerd op de bekende Disney verhalen en uitgevoerd in hoogwaardig leer, Swarovski kristal, verguld met 14 karaats goud en sterling zilver. “De inkt op mijn contract met Disney is nog niet droog of de inkopers staan al in de rij. Het loopt als een trein, zo is het merk opgepikt door televisiestyliste Graziella Ferraro en droeg Olympisch zwemkampioene Inge de Bruijn het in RTL Boulevard”, zegt Morena. De jonge ondernemer legt uit hoe Modish Jewellery tot de deal met Disney is gekomen: “Ik verkocht het merk een tijdje in mijn webwinkel Capricci.nl en kreeg de spullen niet meer aangesleept, zoveel vraag is ernaar. Toen begonnen meer Nederlandse winkels de sieraden te verkopen, de meesten via parallelimport. Daarom heb ik direct opnieuw Disney benaderd en net zo lang met ze om de tafel gezeten tot ik official distributor werd. Ik had een streepje voor omdat ik met mijn webwinkel en mijn pr bureau al veel aan promotie voor Disney Couture had gedaan.”

Publiciteitscampagne
Morena heeft grote plannen om het merk verder te introduceren. “Modish Jewellery en Hyperz PR starten binnenkort een grote publiciteitscampagne, gesteund door Disney. We hebben voor de pers en retailers een showroom ingericht op mijn kantoor in Vught. We praten al met premium buyers en zullen ook de grotere exclusieve warenhuizen benaderen om introductieacties op te zetten.” Op zondag 28 juni aanstaande neemt Disney Couture deel aan een inkoopshow van het merk UGG Australia. “De doelgroepen van UGG en Disney Couture sluiten goed op elkaar aan, dus wij stellen graag onze sieraden ter beschikking.”

Trefwoorden: Capricci, Disney Couture, E Commerce, E-commerce, Internet, Mkb, Morena Van Den Wittenboer, Sieraden, Webwinkel,

Contact Modish Jewellery Trading

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share