10 vragen aan startende organisatie Bakker en Bosch

10 vragen aan startende organisatie Bakker en Bosch van Administratie Helpdesk

Door: Administratie Helpdesk  18-10-2008
Trefwoorden: Administratiekantoor

1 Sinds wanneer zijn jullie zelfstandig geworden en hoe is dit tot stand gekomen?

Sinds september 2008 zijn wij officieel gestart, maar met de bijhorende voorbereidingen om ons bedrijf op te starten zijn we al meerdere maanden daarvoor mee begonnen. Een nieuw bedrijf opzetten is immers niet zomaar gebeurd en om goed van de grond af te komen is het belangrijk dat je dingen op de juiste manier regelt. Vandaar dat we de expertise van administratiekantoor Twan Van De Wiel hebben ingeschakeld om ons zowel op financieel als administratief vlak te begeleiden bij de opstart van ons bedrijf. In samenwerking met Twan Van De Wiel hebben wij een ondernemingsplan opgesteld en deze voorgelegd bij verschillende banken. Daarnaast moesten er ook andere zaken geregeld worden zoals inschrijving bij de Kamer van Koophandel, de huur van een pand, telefoon, website en vele andere zaken en hierbij heeft Twan Van De Wiel ons geholpen om de juiste keuzes te maken. Nadat we te horen kregen dat de financiering akkoord was hebben we onze voormalige werkgever op de hoogte gebracht van onze plannen en zijn we na onze opzegtermijn hard aan de slag gegaan.

2 Waarom zijn jullie voor jezelf gestart?

Wij hebben een bepaalde visie op personeelszaken en willen dit op een duidelijke manier naar buiten uitdragen. We willen een persoonlijke, kwalitatieve dienstverlening aanbieden en een langdurige relatie met onze klanten opbouwen. We streven niet het maximale resultaat na, maar voornamelijk het succesvol invullen van een opdracht naar wens van een klant of kandidaat. Daarnaast zijn we allebei geïnteresseerd in de mens in de organisatie en vinden we het een uitdaging om onze kennis op dit vakgebied naar onze eigen denkwijze in de praktijk te brengen en dus als dienst aan te bieden.

3 Wat bieden jullie aan?

Wij bieden een volledige dienstverlening aan omtrent allerlei personeelsvraagstukken binnen organisaties. Hierbij valt te denken aan diensten op het gebied van werving en selectie, advisering en interim management. Klanten kunnen bij ons terecht met al hun vragen op het gebied van personeel en organisatie.

4 Waarom hebben jullie gekozen voor vestiging in Waalwijk?

Beide vennoten zijn afkomstig uit Waalwijk en zijn bekend met het bedrijfsleven in Waalwijk. Wij hebben ieder in Waalwijk en omringende gebieden door de jaren heen een interessant netwerk opgebouwd waar we nu als zelfstandige ondernemers de vruchten van kunnen plukken. Mensen in de regio die bekend met ons zijn weten waar we voor staan en zijn overtuigd van onze kwaliteiten. Waalwijk is een stad met grote werkgelegenheid en in combinatie met ons netwerk biedt dit ons veel mogelijkheden.

5 Waarin onderscheiden jullie je ten opzichte van je concurrenten?

Wij onderscheiden ons door een persoonlijke, kwalitatieve dienstverlening te bieden waarbij we het belangrijk vinden om een langdurige relatie met de klant op te bouwen. Wij streven naar volledig tevreden klanten. Wij staan achter onze visie en ambiëren een eerlijke en ethische verantwoorde bedrijfsvoering. De krappe arbeidsmarkt en de kennis-economie waarin we ons begeven vraagt naar ons inzien om een andere indeling van het beleid omtrent personeel en organisatie. Door organisaties te adviseren en te ondersteunen bij het anders inrichten of herstructureren van het beleid op het gebied van personeel kunnen problemen voorkomen worden. Buiten de kennis waarover we zelf beschikken, hebben we verschillende samenwerkingsverbanden waarop we kunnen terugvallen. Zit de klant met een probleem en beschikken wij niet over de benodigde kennis om dit op te lossen, dan zorgen we ervoor dat één van onze partners dit gat daar waar mogelijk kan opvullen.

6 Jullie werven personeel voor andere organisaties maar hoe denken jullie als starter over het aannemen van personeel?

Wij zijn met z’n tweeën gestart en ieder van ons heeft specifieke kwaliteiten. Zodoende vullen we elkaar aan en vormen we een geschikt duo. Aangezien we net gestart zijn is personeel aannemen voorlopig nog niet aan de orde. Het aannemen van personeel brengt veel taken en verantwoordelijkheden met zich mee waar je goed bij dient stil te staan en dat zijn dingen die moeilijk te realiseren kunnen zijn voor een starter. De eerste jaren zullen wij dus eerder kiezen voor samenwerking met zzp-ers en organisaties.

7 Hoe blijf je op de hoogte van alle ontwikkelingen?

In ons vakgebied zijn er continue nieuwe ontwikkelingen waarvan we op de hoogte moeten blijven. We realiseren dit door het lezen van vakliteratuur, nieuwsbrieven en berichtgeving op internet maar ook door het bezoeken van beurzen en seminars te volgen. Verder hebben we natuurlijk veel contact met andere HR professionals waarmee we kennis kunnen delen en van kunnen leren. Door te praten met collega ondernemers leren we natuurlijk veel over het ondernemerschap. Ook ontvangen we de nieuwsbrief via Twan van de Wiel waardoor we op de hoogte worden gebracht van de laatste ontwikkelingen die van belang zijn voor ondernemers.

8 Waarom hebben jullie ervoor gekozen om de administratie uit te besteden?

Als startende organisatie komen er heel veel dingen op je af waar je rekening mee moet houden. Je kunt nooit kennis hebben van alle zaken en wij zijn van mening dat je je moet richten op de dingen waar je goed in bent. Daarom hebben wij ervoor gekozen om onze administratieve zaken bij Twan Van De Wiel neer te leggen.

9 Waarom heb je gekozen voor het administratiekantoor Twan van de Wiel?

We waren al bekend met Twan Van De Wiel via onze voormalige werkgever en wisten dat Twan Van De Wiel uitstekende administratieve begeleiding verzorgt. Daarnaast hanteert Twan een persoonlijke werkwijze, iets waar wij veel waarde aan hechten en zelf ook terug laten komen in onze dienstverlening. We weten met wie we te maken hebben en wat we kunnen verwachten. Wij twijfelden er geen minuut aan om onze administratieve zaken aan Twan Van de Wiel toe te vertrouwen.

10 Hebben jullie nog tips aan starters?

Praat veel met ondernemers die de klappen van de zweep kennen en je kunnen adviseren over bepaalde zaken. Vergeet immers niet dat er veel komt kijken bij het opstarten van een onderneming. Verder zorg ervoor dat je zo min mogelijk contracten afsluit waar je lange tijd aan vast zit. Dit beperkt je namelijk in je flexibiliteit.

Voor meer informatie over Bakker&Bosch en hun HR-diensten zie de website www.bakkerenbosch.nl

Voor meer informatie over Twan van de Wiel Administratieve Begeleiding zie de website www.twanvandewiel.nl

Trefwoorden: Administratiekantoor