WK zorgt voor 40.000 extra TV verkopen in NL

Door: Gfk Benelux Marketing Services  04-08-2006
Trefwoorden: Marketing, Consumenten Elektronica

Amstelveen, 3 augustus 2006 – In de maanden mei en juni van dit jaar zijn 24% of te wel 40.000 tv’s meer verkocht ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Dit blijkt uit maandcijfers van GfK Benelux Marketing Services (GfK MS).

Zoals bij ieder WK en EK voetbalevenement waar “Oranje” in deelneemt, is er een stijging in de verkopen van tv’s te zien. De bijgaande grafiek geeft dit “Oranje” effect duidelijk aan. Kijk naar het EK 2004, toen Nederland de halve finales bereikte; de stijging in verkopen is beduidend hoger dan rond het WK 2002, toen “Oranje” niet deelnam aan het toernooi. Ook dit WK heeft GfK MS het effect van de Nederlandse prestaties op de verkopen gevolgd. Vergelijken wij de verkopen van tv’s in de maanden mei en juni 2006 ten opzichte van dezelfde maanden vorig jaar, dan zien we dat er in 2006 in het totaal 224.000 tv’s zijn verkocht. Een stijging van maar liefst 24% ten opzichte van 2005!

GfK MS brengt maandelijks en wekelijks de ontwikkelingen en trends in kaart van de consumenten elektronica markt. De genoemde cijfers zijn gebaseerd op de meting van de verkopen aan de consument in winkels die deelnemen aan het GfK MS onderzoek.

Trefwoorden: Consumenten Elektronica, Marketing

Contact Gfk Benelux Marketing Services

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share