Nieuwe website NIMA, platform voor de toekomst

Door: Nima-nederlands Instituut Voor Marketing  06-09-2006

Amstelveen, 6 september 2006 - Het NIMA vormt het hart van de marketing in Nederland en benadrukt dit vandaag met de introductie van een nieuwe website. De vormgeving is uitdagend, fris en nodigt zowel examenkandidaten, leden van de vereniging, jonge marketeers, ervaren marketingkrachten en andere geïnteresseerden uit tot verdere verkenning en interactiviteit.

De bezoeker zal zich herkennen in één of meerdere buttons die hem verder voeren naar thema’s als examens, vereniging, carrière of kennis, terwijl het belangrijkste marketingnieuws niet onopgemerkt blijft. Het NIMA heeft met deze website een duidelijk gezicht gekregen, geheel in lijn met de ambitie en het huidige professionalisme dat de vereniging wil uitdragen. Voor iedereen werkzaam en/of geïnteresseerd in marketing zal de nieuwe NIMA-site het startpunt zijn voor alles wat met het vakgebied te maken heeft.

De site kenmerkt zich door flexibiliteit. Ontwerper Gerbrand Van Melle: “De nieuwe site is net een Kameleon. Alles kan worden aangepast aan de wensen van de bezoekers en de leden. Dat maakt deze site uniek en een krachtig communicatiemiddel voor nu en in de toekomst. Meebouwen aan de website kan iedereen die www.nima.nl  bezoekt.”

Petra Claessen, directeur NIMA: ”Wij hebben heel bewust gezocht naar een vorm van communicatie waarin alle stromingen binnen het NIMA zich herkennen. Met deze website en de weblog bieden wij een interactief platform dat de komende tijd verdere ontwikkeling zal doormaken om uiteindelijk tot een communicatiemiddel voor de hele marketinggemeenschap uit te groeien. Het NIMA heeft duidelijk een gezicht gekregen en daar ben ik trots op.”

Voor de leden wil NIMA met de nieuwe website iets extra’s bieden, hiervoor is de leden inlog het juiste instrument. Daar kunnen leden elkaar bijvoorbeeld vinden in de ledenlijst, vacatures lezen vanuit het netwerk en presentaties downloaden van netwerkmeetings.

De voorzitter van de vereniging NIMA, Alfred Levi, is blij met het nieuwe marketingplatform dat de nieuwe website volgens hem is:” De uitstraling van de website is geweldig, helemaal als je het vergelijkt met hoe het was. Als vereniging willen we vooruit kijken en daar past de vorm bij waarvoor we nu hebben gekozen. De leden hebben een eigen plek om interactief met elkaar bezig te kunnen zijn. Dat is belangrijk. Wat mij betreft starten ze direct met het leggen van onderlinge contacten. Zaken die je tegenkomt binnen het vakgebied kun je aan elkaar voorleggen. Hoeft niet iedereen het wiel uit te vinden. Maar ook anderen kunnen hier kennismaken of informatie inwinnen over datgene wat marketing is en waar het NIMA voor staat. Ik hoop dan ook dat veel bezoekers reageren en input leveren om de site nog beter te maken dan hij in mijn ogen nu al is. Belangrijk is in ieder geval dat we een volgende stap hebben gezet in de professionalisering van het NIMA.”


Contact Nima-nederlands Instituut Voor Marketing

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share