Managers worden graag gebeld!

Door: Cantab Sales & Marketing Training  04-03-2008
Trefwoorden: Telefoontraining, Klantgericht Telefoneren, Telefoon Training

De 10 regels voor succesvol commercieel telefoneren

1. Gebruik geen script, maar een dialoog als uitgangspunt
2. Houd de introductie kort met beperkte informatie en start met een open vraag
3. Voorkom gesloten vragen, begin een vraag met: wie, wat, waar, wanneer, waarom en hoe
4. Gebruik de antwoorden die je krijgt voor je volgende vraag
5. Voer het gesprek op basis van gelijkwaardigheid, neem geen ondergeschikte rol aan
6. Stel je gesprekspartner centraal, niet jouw product
7. Niet vragen of je stoort en of het schikt, dat hoor je vanzelf wel
8. Een gesprek voeren is gebaseerd op luisteren
9. Ben oprecht geïnteresseerd en nieuwsgierig
10. Praat over alles waar je over wilt praten

De meeste trainingen op het gebied van commercieel telefoneren hebben als uitgangspunt het aanleren van een aantal technieken en kunstjes. Men gaat ervan uit dat, als je de juiste technieken ontwikkelt en de weerstanden van de prospect / suspect met slimmigheidjes kunt weerleggen, de rest vanzelf gaat. Op deze wijze worden consumenten maar ook bedrijven regelmatig benaderd met scriptgestuurde telemarketingtechnieken.

Cantab hanteert andere uitgangspunten ten aanzien van commercieel telefoneren in een business-to-business omgeving. Wilt u meer weten over ons trainingsaanbod op het gebied van Commercieel Telefoneren? Kijk dan op www.cantabtraining.com onder het kopje trainingen

Trefwoorden: Commercieel Telefoneren, Klantgericht Telefoneren, Telefonische Aquisitie, Telefoon Training, Telefoontraining, Telfoontrainingen,

Contact Cantab Sales & Marketing Training

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share