Cisco en Microsoft integreren SIP-gebaseerde enterprise oplossingen

Door: Cisco Systems International  07-03-2006
Trefwoorden: Communicatie, It, Computer Software

Amsterdam, 7 maart 2006 – Cisco Systems en Microsoft werken samen aan oplossingen om real-time bedrijfscommunicatie te verbeteren. Daartoe integreren beide bedrijven Microsoft Office Communicator 2005 en het op SIP (session initiation protocol) gebaseerde Microsoft Office Live Communications Server 2005 met het nieuwe, eveneens op SIP-gebaseerde Cisco Unified Communications-systeem. De telefoniemogelijkheden van Cisco worden daarmee nog beter geïntegreerd in de Microsoft desktop-omgeving, waardoor zowel de productiviteit van medewerkers als de mogelijkheden tot samenwerking toenemen.
Beide bedrijven werken samen aan een geconvergeerde oplossing voor desktop IP-telefonie call control. Daarbij werken de Microsoft Office Communicator en Live Communications samen met Cisco Unified Call Manager. De nieuwe oplossing stelt klanten in staat om vanuit Office Communicator met één muisklik een telefoongesprek te beginnen en om telefoontjes door te verbinden zonder zelf als menselijke middleware te fungeren. Ook is het mogelijk om in Office Communicator een telefoontje te beantwoorden of te beginnen, waarbij de gebruiker de keus heeft tussen de computer als soft phone of zijn gewone telefoon. De Cisco Unified IP Phone presentiestatus wordt ook in Office Communicator geïntegreerd, zodat gebruikers op meerdere manieren kunnen kijken of de persoon die ze willen bellen bereikbaar is. En tot slot is het mogelijk om tussen Office Communicator instant messaging en spraaksessies te switchen, zodat gebruikers efficiënter kunnen communiceren.

Trefwoorden: Communicatie, Computer Hardware, Computer Software, Ip-telefonie, It

Contact Cisco Systems International

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share