Kosten per klik kunnen 24% lager in AdWords

Kosten per klik kunnen 24% lager in AdWords van ClearSense

Door: ClearSense  26-11-2008
Trefwoorden: Zoekmachine Marketing, Adwords, Cpc


Kosten per klik kunnen 24% lager in AdWords

Daling kosten Adwords campagnes onder beheer van zoekmachinemarketing bureau

Amsterdam, Klanten van ClearSense zagen de afgelopen 3 maanden in hun Google AdWords campagnes onder beheer van het zoekmachinemarketing bureau de kosten per klik (CPC) gemiddeld met 24% dalen. Ondanks de daling in CPC bleef de doorklikratio (CTR) toch stijgen met gemiddeld 8%.

“Ik ben erg trots dat we dit nieuws kunnen brengen; het is een direct bewijs van onze toegevoegde waarde voor klanten, van MKB tot multinational”, aldus Irma Korver, Directeur Sales & Services van ClearSense BV.

Resultaten
Zeker qua rendement van de campagnes zijn deze resultaten goed te noemen. Een lagere CPC levert meestal een lagere positie in de Google resultaten pagina, wat automatisch leidt tot een lagere CTR. Onze data toont aan dat ClearSense in staat is gebleken de CPC te verlagen zonder de CTR negatief te beïnvloeden, en sterker nog, zelfs nog voor een kleine stijging te zorgen. De enige conclusie: meer rendement tegen een lagere investering.

Doorslaggevend bij het behalen van een dergelijk resultaat zijn onder andere de keuze voor juiste zoektermen en combinaties daarvan, het testen van advertentieteksten in combinatie met landingspagina’s en het testen van de ideale positie, waarbij kosten en baten met elkaar vergeleken worden.

Onderzoek
De resultaten zijn afkomstig uit een onderzoek onder 100 klanten. Voordat deze klanten de campagne onderbrachten bij ClearSense beheerden zij zelf de campagne. Er is een vergelijking gemaakt tussen de CPC en CTR voor en na het moment waarop de campagne werd overgenomen door ClearSense met een tussenliggende periode van 3 maanden.

Na deze periode kon met gemiddelden van de prestatieverschillen een stijging in de ‘Return On Investment’ waargenomen worden. Voor een nauwkeurige analyse zijn alleen cijfers van het Google Search Network gebruikt en zijn de effecten van het Content Network buiten beschouwing gelaten, waardoor de cijfers een reëel beeld laten zien.

Zoekmachine marketingbureau
ClearSense is specialist in het opzetten en beheren van zoekmachine advertentiecampagnes en optimalisatie van websites ten behoeve van de onbetaalde vindbaarheid. We doen dit voor uiteenlopende klanten in verscheidene landen: van MKB tot multinational. De circa 100 medewerkers van ClearSense richten zich op het succesvol bij elkaar brengen van koper en verkoper op internet. Bij ClearSense werken ruim 40 Google Advertising Professionals.

ClearSense BV bestaat sinds 2004 en is een onderdeel van De Telefoongids Holding BV. Als eerste bedrijf in de branche is ClearSense ISO 9001:2000 gecertificeerd.

Noot voor de redactie, niet voor publicatie
Voor meer informatie over het onderzoek of ClearSense kunt u contact opnemen met Michel Vreeburg, Manager Marketing & Product, [email protected], Tel. 020 890 56 00

Verklaring gebruikte termen
Kosten per klik (CPC, Cost Per Click): het prijsmodel CPC voor AdWords is gebaseerd op kosten per klik. U hoeft geen kosten te betalen als uw advertentie wel wordt weergegeven in een zoekopdracht, maar gebruikers er niet op klikken.

Doorklikratio (CTR, Clickthrough Rate): de doorklikratio is een statistische waarde waaraan u de prestaties van uw advertenties kunt aflezen. Hoe relevanter uw advertenties, hoe vaker bezoekers erop zullen klikken, hetgeen resulteert in een hogere doorklikratio. Uw doorklikratio wordt als volgt berekend: aantal klikken/aantal vertoningen x 100.

Trefwoorden: Adwords, Clearsense, Cpc, Ctr, Zoekmachine Marketing,