AcceptEmail: facturen betalen via email.

Door: Acceptemail  07-02-2006
Trefwoorden: Internet, Email, It

Amsterdam, 7 februari 2006 - Het Amsterdamse bedrijf AcceptEmail BV introduceert een nieuwe vorm van facturatie per email: AcceptEmail. Doel is om op korte termijn een digitaal alternatief te bieden voor acceptgiro’s en gedrukte facturen.

Banken en verzenders van facturen en acceptgiro’s, zoals energiebedrijven, telecombedrijven en fondsenwervers, zijn de laatste jaren hard op zoek naar manieren om facturen digitaal te verzenden. Centraal hierbij staan gebruiksgemak voor consument en verzender, kleinere foutkans, lagere kosten en hogere opbrengsten. Met ruim 70% van de Nederlandse huishoudens ‘online’ en 85% daarvan die online bankiert, is hiervoor een goede basis met interessante mogelijkheden ontstaan.

E-mailfactuur
Recent onderzoek geeft een hoge mate van bereidheid aan onder Nederlandse internetgebruikers voor het digitaal ontvangen van facturen. En dan bij voorkeur op één centrale en makkelijk toegankelijke plaats’, aldus Teun Gautier, woordvoerder van AcceptEmail. ‘Wij zijn er van overtuigd dat e-mail hiervoor het meest ‘natuurlijke’ kanaal is. Consumenten brengen een steeds groter deel van hun tijd door in hun ‘inbox’ om e-mails af te handelen. Een e-mailfactuur krijgt daardoor directe aandacht hetgeen leidt tot snellere betaling, zo blijkt uit ervaringen in Amerika. Daarnaast biedt e-mail de verzenders direct een enorm bereik en ruime marketingmogelijkheden.’

Centraal communicatiepunt
Uniek aan de AcceptEmail is dat deze altijd en dynamisch de actuele betaalstatus aangeeft en zo een centraal communicatiepunt vormt, ook na verzending. Denk daarbij aan meldingen als ‘Te betalen’, ‘Nog 2 dagen’ of ‘Betaald’. Zo houdt de ontvanger altijd overzicht. De betaling gebeurt eenvoudig door op de AcceptEmail in de e-mail te klikken en vervolgens te betalen met bijvoorbeeld iDEAL, het recent geïntroduceerde systeem van de banken voor veilig online betalen met gebruik van internetbankieren. ‘Omdat de betaalgegevens niet opnieuw hoeven te worden ingetikt is de kans op foutieve betaling verdwenen’, aldus Gautier.

Startklanten
Dit wordt onderschreven door Pieter Stal van GlobalCollect, een internationaal opererende payment service provider en een van de startklanten van AcceptEmail. ‘We merken dat acceptgiro’s en facturen door consumenten vaak één keer per maand worden betaald. Consumenten lezen dagelijks hun e-mail, dus de AcceptEmail komt binnen in een bekende omgeving. Ik verwacht dat de betalingstermijn zo flink verkort kan worden. Met name voor online consumenten is het een heel natuurlijk proces. Daarbij is AcceptEmail ook toe te passen met andere online betaalmethoden dus internationaal zien wij ook grote mogelijkheden.’
Ook Hans van Wermeskerken van Transfair, een credit management service provider, ziet interessante mogelijkheden. ‘AcceptEmail is voor ons een prima product om aan onze klanten (en hun klanten) te laten zien dat wij voorop lopen in het gebruik van nieuwe, efficiënte mogelijkheden.’

Warchild, evenals de andere startklanten goed voor honderdduizenden acceptgiro’s en facturen per jaar, ziet ook grote potentie. Victor van der Veen van Warchild: ‘Wij willen zo min mogelijk geld besteden aan overhead: de donatie moet bij het kind terecht komen en zo min mogelijk opgaan aan administratiekosten zoals het verwerken en drukken van acceptgiro’s en facturen. Wij zijn AcceptEmail daarom ook erg dankbaar dat zij ons als eerste de mogelijkheid geven dit systeem samen met hen in de markt te zetten.’

AcceptEmail verwacht dat in de komende jaren veel van de omstreeks 170 miljoen jaarlijkse acceptgirobetalingen worden vervangen door een online betaling vanuit een e-mail met gebruik van een AcceptEmail. Dat levert substantiële besparingen op voor verzenders en maakt het betalen van facturen makkelijker, sneller en veiliger voor de ontvanger.

Het bedrijf verwacht het product in het begin van het tweede kwartaal te lanceren en dit jaar nog drie miljoen AcceptEmails te versturen. Verder is de verwachting dat alle grote verzenders binnen twee jaar de mogelijkheid bieden online te betalen via een AcceptEmail.

Trefwoorden: Digitaal Betalen, Email, Internet, It,

Contact Acceptemail

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share