Mobiele telefoon blijkt ideaal stemkastje

Door: Adgj, That Mobile Company  08-05-2007
Trefwoorden: Event, Beurzen, Stemmen

Worden deelnemers aan een event gewoonlijk vriendelijk verzocht de mobiele telefoons uit te zetten - tijdens een dynamische interactieve kennisquiz onlangs hield iedereen juist zijn mobieltje paraat om als stemkastje te gebruiken.

Achteraf bleek dat maar liefst 97% van het publiek de vragen van de discussieleider met de mobiele telefoon heeft beantwoord. Van ingekakt publiek was geen moment sprake. ADGJ Mobile Voting bleek de motor achter dit succes.

Briljant publiek

Afwisselend werden vragen gesteld aan de teams op het podium - én aan het driehonderd man tellende publiek. Om een plekje op het podium te veroveren in de finale, beantwoordde het publiek de vragen met een sms-berichtje vanaf ieders eigen mobiele telefoon. Resultaten werden direct zichtbaar op een groot scherm. Al gauw bleek het kennisniveau op het podium in het niet te vallen bij het niveau op de tribune.

Verlegen winnaars

De individuele scores van de publieksdeelnemers werden per mobiel nummer bijgehouden. Hieruit werden vijf winnaars geselecteerd die in de finale een team vormden. Om te voorkomen dat verlegen winnaars zich schuilhielden op de tribune, werden zij direct na de laatste ronde gebeld met het verzoek plaats te nemen op het podium. Vier mobiele telefoons in de zaal gingen af. De nerveuze eigenaars probeerden hun toestel nog in bedwang te houden, maar daarvoor was het te laat. Alle ogen waren op hen gericht; ze konden niet anders dan hun gang naar het podium aanvaarden. De vijfde publiekswinnaar bevond zich echter niet op de tribune, maar op het podium. Ongezien had hij onder tafel sms-berichten verstuurd om ook de publieksvragen te beantwoorden. Alles om een plaats in de finale te veroveren. De inzet was tenslotte hoog: er werd gestreden om de eer.

Zoveel gemakkelijker

Mobile Voting biedt grote voordelen ten opzichte van stemkastjes. Op stemkastjes zitten maar een paar knoppen, en dat beperkt je bij het opstellen van vraag/antwoord-structuren. Met een mobieltje kan je elke type antwoorden versturen: ja/nee/weet niet, A/B/C/D, 1/2/3/4. Ander voordeel is het gemak. Stemkastjes moeten worden gedistribueerd, geïnstalleerd en weer worden ingenomen. Dit kost veel tijd en leidt soms tot extra kosten. Voor elk zoekgeraakt of defect stemkastje moet een boete worden betaald die kan oplopen tot 250 euro per stemkastje. Met Mobile Voting voorkomt al die logistieke zorgen en kan daardoor heel flexibel en snel worden ingezet. Maar het leukste is wel dat het publiek veel actiever wordt betrokken.

"Mobile Voting is een fantastische manier om het publiek actief te betrekken.", zegt Jytte Diederiks, Sales & Marketing Manager van ADGJ. "Mobile Voting is even eenvoudig in opzet als in gebruik en bleek de motor achter de dynamiek van dit event. Een bijkomend voordeel van Mobile Voting is dat het publiek via hun telefoontjes ten alle tijde van informatie over het event kan worden voorzien. Zo blijft het persoonlijk contact behouden. Voor, tijdens en na het event"


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met ADGJ, Jytte Diederiks, 06-41079385, [email protected]

Trefwoorden: Beurzen, Congresorganisatoren, Event, Mobile Voting, Stemkastje, Stemmen,

Contact Adgj, That Mobile Company

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share