Pim Luiten wordt directeur Amsterdams Uitburo

Door: Amsterdams Uitburo  08-09-2006
Trefwoorden: Personalia, Directie Benoemingen

Huidig adjunct-directeur Pim Luiten (43) zal per eind 2006 Thérèse van Schie (46) opvolgen als directeur van het Amsterdams Uitburo (AUB). Met het nieuwe Kunstenplan in het vooruitzicht kan Luiten de herpositionering van het Amsterdams Uitburo afronden. Waar Van Schie de functies van kijken en kiezen wist te versterken, zal Luiten de strategie voor de kaartverkopende organisatie verder ontwikkelen. Van Schie vertrekt omdat ze als moeder van vier jonge kinderen meer tijd voor haar gezin wil uittrekken.

Marktgedreven organisatie
Onder haar leiding heeft Van Schie het AUB versterkt als marktgedreven organisatie. Doelgroepgerichte marketing kreeg een centrale rol binnen de organisatie, wat zich ondermeer uitte in nieuwe initiatieven als de Uitmarkt Junior en de trailerpagina op de AUB-site. Ook richtte Van Schie de afdeling accountmanagement op om de Amsterdamse culturele instellingen sneller, klantgerichter en doelmatiger te kunnen bedienen.
Door het sluiten van een meerjarencontract met UPC kon een eerste aanzet gegeven worden tot de digitalisering van culturele content en de distributie daarvan via internet en digitale televisie.

Passie voor cultuur
Opvolger Luiten heeft zich bewezen als een sterke manager en geldt als expert op het gebied van kaartverkoop in de culturele sector. Na zijn studie technische natuurkunde werkte Luiten tien jaar bij Philips en Stichting INK in diverse managementfuncties. Als zakelijk leider en gepassioneerd zanger was hij betrokken bij het Brabant Koor. Ook zong hij tien jaar lang in de opera in Ahoy.

Luiten was drie jaar lang adjunct-directeur van het AUB waar hij zijn passie voor cultuur kan combineren met zijn kennis en ervaring als manager. Voor de functie van adjunct-directeur ontstaat een vacature.

Trefwoorden: Directie Benoemingen, Personalia

Contact Amsterdams Uitburo

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share