Carp lanceert nieuwe advertentievorm: de Runner

Carp lanceert nieuwe advertentievorm: de Runner van Aromedia

Door: Aromedia  20-04-2007


Amsterdam, 19 april 2007 – Carp, multimediaal carrièreplatform voor hoogopgeleiden, introduceert een nieuwe advertentievorm: de Runner. De runner is een vorm van print-guerillamarketing, waarbij op een aantal redactionele pagina’s miniaturen en close-ups van een product worden getoond. De Runners zijn onder andere te zien in het nummer van Carp dat deze week verschijnt en zijn in samenwerking met adverteerder Canon Nederland N.V. tot stand gekomen.

Canon was meteen enthousiast over deze nieuwe manier van adverteren.
Hans Smittenaar, Marketing Director CCI bij Canon Nederland N.V.: “Canon probeert altijd vooruitstrevend te zijn, zowel in de productontwikkelingen als in de marketing strategieën. Voor de printcampagne van de EOS 400D is ons mediabureau Mediaedge:cia daarom op zoek gegaan naar opvallende manieren van adverteren, die het contactmoment met de lezer verlengen en de merkwaarde van het Canon en de EOS 400D versterken. De titelkeuze is gebaseerd op de doelgroep en op merkwaarden die overeenkomen. Door de inzet van de runner in Carp hebben we een manier gevonden om door het blad heen meerdere bewuste of onbewuste contactmomenten met de lezer te creëren.“
Canon heeft de Runner ingezet in combinatie met 3 pagina brede gatefolds (cover-uitklappers) en 2 pagina brede spreads met advertenties uit de reguliere Canon EOS 400D printcampagne. Deze runner/advertentie combinatie wordt in diverse Carp nummers achter elkaar geplaatst waardoor de lezer niet om Canon en de EOS 400D heen kan.

Deze nieuwe advertentievorm past in de strategie van Carp, waarin zowel voor lezers als adverteerders nieuwe communicatievormen worden gecreëerd. Voor lezers is recent de Carp formule opgefrist met de nieuwe pijlers Carp Werkt, Carp Groeit en Carp Diem, die binnenkort ook online worden uitgewerkt. Adverteerders vragen in toenemende mate naar creatieve communicatiemogelijkheden; voor hen is deze vorm van guerillamarketing een aanvulling op de mogelijkheden. Eerder zijn de mogelijkheden al uitgebreid met films en online radioshows.

In februari is Carp magazine opgefrist en heeft drie nieuwe pijlers gekregen. ‘Carp werkt’ schrijft over de economie en arbeidsmarkt. ‘Carp Groeit’ gaat over persoonlijke groei, opleidingen en managementvaardigheden. ‘Carp Diem’ brengt lifestyle, kunst en cultuur. Daarnaast gaat Carp structureel aandacht besteden aan Young Management: twintigers die de eerste stappen in hun managementloopbaan maken. Zo wordt in iedere editie bij een Carper gemeten in hoeverre hij/zij over de Young Managementfactor beschikt. Zowel de inhoud als de vormgeving in Carp hebben een meer zakelijk karakter gekregen, met behoud van de typische Carp-bite. Er zijn meer korte leesmomenten, nieuwe rubrieken en columns voor de drie nieuwe pijlers. De opfrissing biedt tevens nieuwe, prominente mogelijkheden voor adverteerders, zowel wat betreft vacatures als corporate uitingen. In mei volgt de restyle van de website www.carp.nl.

Carp
Carp informeert hoogopgeleide professionals tot 37 jaar over werk, loopbaan, lifestyle en persoonlijke ontwikkeling. Carp bestaat uit het tijdschrift (oplage 135.000), Careerscope (recruitment evenement), de nieuwsbrieven (oplage 50.000), Carp.nl en de Wake-up Call (vacature e-mailservice).

Aromedia
Aromedia is uitgever van de merken Sum, Carp en Studytrack.com. Deze merken omvatten onder andere tijdschriften, gidsen, agenda's en websites. Alle producten van Aromedia worden gemaakt ter ondersteuning van studenten en professionals, in de leeftijd van 17 tot 37 jaar, bij het maken van belangrijke keuzes op het gebied van studie, werk en leven.

Over Canon
Sinds de oprichting in 1935 is Canon een toonaangevende leverancier van innovatieve producten en oplossingen op het gebied van Digital Imaging en Informatie Technologie voor consumenten en zakelijk gebruikers. De kern productgroepen van Canon Consumer Imaging zijn: digitale compact camera's, digitale spiegelreflexcamera's, camcorders, inktjet (foto)printers, photo All-in-Ones, laserproducten, scanners en projectoren.
Meer informatie over Canon is te vinden op: www.canon.nl.

######################################################################################

Noot voor de redactie:

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Martijn van Schieveen, telefoon 020 – 664 61 27
Aromedia Bv
Naritaweg 127
1043 BS Amsterdam
T 020 - 664 61 27
www.aromedia.nl

Perscontact Canon Nederland N.V.:
Marije Groenenboom
tel: 023 567 0242
mailto: [email protected]


Contact Aromedia

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share