15 jaar Studiekeuze in Nederland: Studie Beurs verwacht miljoenste bezoeker..!!

Door: Aromedia  04-10-2006
Trefwoorden: Vakbeurzen

Amsterdam, 3 oktober 2006- Al 15 jaar bezoeken honderdduizenden studenten, schoolverlaters, scholieren en ouders Studie Beurs. Dit derde lustrum is goede aanleiding voor feest en ditmaal is het dubbel feest: op woensdag 12 oktober verwacht Studie Beurs de miljoenste bezoeker. DJ’s Menno de Boer en Kristel van Eijk van SLAM!FM zijn aanwezig op Studie Beurs om de miljoenste bezoeker in het zonnetje te zetten.

Studie Beurs is in de afgelopen 15 jaar uitgegroeid tot het belangrijkste en grootste evenement voor studiekeuze en beroepsoriëntatie in Nederland en Europa. Het evenement is onderdeel van het loopbaan en orientatiebegeleidingstraject op middelbare scholen en wordt georganiseerd i.s.m. de Nederlandse vereniging van Schooldecanen en leerlingbegeleiders (NVS-NVL). Het evenement wordt per jaar door ruim 88.000 scholieren, studenten, ouders en decanen bezocht. Al 15 jaar vinden jongeren op Studie Beurs hun weg in het grote opleidingenaanbod.

Studie Beurs
Studie Beurs biedt alle informatie over studeren en werken in binnen- en buitenland. Onder de 300 exposanten bevinden zich onder andere alle universiteiten, hogescholen, mbo-instellingen, krijgsmachten en brancheorganisaties. Scope on the Globe is het internationale gedeelte van Studie Beurs, en het grootste evenement voor internationale masters. Hier presenteren ruim 100 buitenlandse instellingen zich met hun studie aanbod. Uniek aan Studie Beurs is de voorbereidingsmodule op Schoolweb.nl, waarmee met uiteindelijk een persoonlijk beursprogramma. Dit jaar zijn er weer diverse beroepenpleinen op de beurs en is er wederom een speciaal programma voor ouders en decanen.

Aromedia Educatief
Studie Beurs wordt door Aromedia Educatief, onderdeel van Malmberg, in samenwerking met de NVS-NVL (Nederlandse Vereniging van Schooldecanen en Leerlingbegeleiders) georganiseerd.

Aromedia Educatief ondersteunt jongeren en scholieren in de leeftijdskolom van 11 t/m 17 jaar bij het maken van de belangrijkste keuzes in studie en leven. Voor deze doelgroepen heeft Aromedia Educatief onder haar merken B-zik, TKMST, Schoolweb.nl en Studie Beurs een veelvoud van producten ontwikkeld waarmee de onderwijswereld, het bedrijfsleven, brancheorganisaties en overheden hun doelgroepen optimaal bereiken.

Trefwoorden: Vakbeurzen