Student Select lanceert SMARD, keurmerk voor studenten

Door: Aromedia  01-06-2006
Trefwoorden: Recruitment

Amsterdam, 31 mei 2006 – Uitzendbureau Student Select lanceert SMARD, een uniek programma dat High Potentials tijdens de studie coacht naar een succesvolle start op de arbeidsmarkt. Studenten die geselecteerd worden voor het SMARD programma krijgen bijbanen binnen het eigen vakgebied, praktijkcoaching door consultants en toegang tot de meest gewilde starterfuncties. Voor opdrachtgevers werkt het SMARD programma als een keurmerk voor startende studenten; zij krijgen als eerste toegang tot de meest gekwalificeerde starters in de markt en inzicht in resultaten en bewezen successen. Daarbij is het een effectief arbeidsmarktcommunicatie-middel op de startersmarkt.

Eerdere pogingen in het uitzendwezen om een dergelijk programma vorm te geven kwamen moeilijk van de grond onder andere door gebrek aan focus en een gekwalificeerde database. Student Select kent deze hindernissen niet, werkt veelal online en heeft toegang tot een database van 80.000 Hbo en WO potentieel. Met deze database en een concentratie op studenten beschikt Student Select wèl over de middelen voor een succesvolle implementatie.

Student Select
 Student Select is in 2002 opgericht als eerste landelijk on-line studentenuitzendbureau dat zich naast het uitzenden van studenten ook richt op recruitment van ‘High Potentials’ de arbeidsmarkt. Student Select is 100% dochter van Aromedia B.V. Per 1 april 2006 heeft Student Select een nieuwe directie aangesteld, die bestaat uit Kim Boersma, voorheen werkzaam bij Creyf’s Nederland en Forsyth Financial Support; en Tessa Ruijgrok, voorheen werkzaam bij CANE consulting.

Trefwoorden: Recruitment