Axios Systems lanceert assyst 7.5 voor een verbeterde ITSM

Door: Axios Systems  05-12-2006

assyst 7.5 helpt organisaties met het managen van grote projecten zoals SOA en Microsoft Windows Vista

4 december 2006 – Axios Systems (www.axiossystems.com ), de toonaangevende internationale IT Service Management (ITSM) leverancier, heeft vandaag assyst 7.5 gelanceerd, een significant nieuwe versie van de veel geprezen ITSM oplossing. De belangrijkste wijzigingen in assyst 7.5 zijn o.a. de verbeterde Change Management functionaliteit zoals conflictdetectie en ‘resolution’. Deze functionaliteit alarmeert IT organisaties op conflicterende ‘changes’ in hun infrastructuur en maakt het mogelijk deze op te lossen met zo min mogelijk impact op het bedrijfsproces. Andere belangrijke verbeteringen zijn gerealiseerd in de ‘Event’ en Actie Management in de assyst Web Client om toegankelijkheid voor gebruikers te verbeteren.

Axios heeft het wederom gepresteerd met behulp van de input van haar klanten nieuwe functionaliteiten te introduceren en bestaande tools te verbeteren en maakt wederom haar leidende rol in het leveren van Best Practice en gestandaardiseerde ITSM oplossingen waar. In het bijzonder voorziet de assyst 7.5 Change Management functionaliteit klanten van verscherpte controle op het ‘change’ proces met als doel de IT infrastructuur te beschermen tegen instabiliteit en operationele fouten. Eveneens geeft deze functionaliteit een veel overzichtelijker beeld van de geplande ‘changes’ in het gehele IT proces. Wijzend op het belang van Change Management op de IT infrastructuur en service-levels van eindgebruikers met het oog op de lancering en plaatsing van Microsoft Windows Vista wereldwijd.

Tasos Symeonides, CEO, Axios Systems, zei: “The release of assyst 7.5 sets us apart from our competitors because we are helping them manage one of the biggest challenges they face today – Change Management. As organizations plan their investments and IT projects, the deployment of Best Practice and standards in ITSM should be a priority in order to support the technology strategy. Deployment of new technologies and solutions such as Microsoft Windows Vista, enterprise applications such SAP or Oracle, or information storage and management systems will impact both IT and end-users. Managing both is a pre-requisite for the successful deployment and adoption of new IT systems and services enterprise-wide. We are providing the framework to manage next generation IT environments with the launch of assyst 7.5.”

Symeonides vervolgt: “It’s also notable that, within assyst 7.5, all change processes and even the most complex of workflows are created using our GUI which requires no scripting, coding or development. It’s extremely user friendly and out-of-the-box. As with all the functionality in assyst, all customizations are maintained on upgrade keeping the transition between versions seamless, easy and cost effective. This keeps the TCO of our ITSM solution low compared to other offerings.”

Axios Systems ligt op koers met een omzetgroei van 40 procent dit jaar, mede te danken aan de grote vraag naar de assyst oplossing en toename van het gebruik van ITIL op mondiale schaal. Bovendien heeft Axios Systems recent haar Best Practice Division gelanceerd. De Divisie is opgezet om tegemoet te komen aan de toenemende behoefte van organisaties van over de hele wereld hun ITSM capaciteiten te verbeteren. Door middel van consultancy en trainingsprojecten wil Axios Systems in deze behoefte voorzien met het doel de ISO/IEC 20000 en Best Practice inclusief ITIL standaard te implementeren.