Makkelijker voor MKB ondernemers om te innoveren met design

Makkelijker voor MKB ondernemers om te innoveren met design van Bluelarix Designworks

Door: Bluelarix Designworks  30-03-2009
Trefwoorden: Design, Innovatie

Innovatie is belangrijk, dat weten we allemaal. En innovatie wordt voor een belangrijk deel bepaald door "design denken", zowel voor de ontwikkeling van nieuwe diensten als producten

Vooral MKB ondernemers zien nog niet altijd de meerwaarde om samen met een designbureau te werken aan nieuwe producten, terwijl de investering in de samenwerking juist op lange termijn veel meer oplevert. Bluelarix Designworks maakt het ondernemers nu makkelijker om in te stappen door het Design Testdrive project, waardoor ondernemers voor minder dan 9 duizend euro snel een volledig nieuw product concept krijgen wat als basis dient voor verdere ontwikkeling. Vooral voor eenvoudige producten zijn de grootste kosten hiermee gemaakt, maar het kan ook zijn dat de verdere ontwikkeling door de eigen engineeringsafdelingen van de bedrijven wordt verzorgd.

Zo'n Design Testdrive project bevat de volgende onderdelen:

  • 1,5 uur briefing om het project door te nemen en op te starten.
  • gebruikersonderzoek
  • functiebepaling met morfologische kaart 
  • styling document om de vormgeving onderscheidend te maken van concurrenten 
  • 3 concepten met aandacht voor vormgeving, functionaliteit, conceptueel model, constructie, onderhoud, ergonomie, usability, interactive design, etc. door middel van handschetsen 
  • 1,5 uur meeting om samen een keuze te maken voor het beste concept
  • 1 visualisatie in 3D van het gekozen concept
  • documentie op CD 
  • Nederlands top-design met aandacht voor gebruikerservaring
  • 1 voorstel voor verdere ontwikkeling, prototyping en testen van het product

Meer informatie is ook te vinden op de website: website van Bluelarix Designworks /
Informatie specifiek over de Design Testdrive: Design Testdrive /

Trefwoorden: Design, Innovatie