PepsiCo geeft merkhit Tropicana nieuwe impuls in Nederland

PepsiCo geeft merkhit Tropicana nieuwe impuls in Nederland van Creative Venue

Door: Creative Venue  21-08-2008
Trefwoorden: Supermarkt, Productintroductie, Vruchtensap

Nederlandse consument klaar voor “echte” smaak van vruchtensap


Utrecht, 5 augustus 2008 - In navolging van de enorme verkoopsuccessen in landen als Frankrijk, België, Engeland en de Verenigde Staten, moet het merk Tropicana als het aan PepsiCo International ligt nu echt gaan aanslaan bij Nederlandse consumenten. Met de introductie van Tropicana Fruit Shots en de nieuwe smaken Strawberry cocktail en Lemon & Orange blend geeft het concern het wereldwijd zeer succesvolle merk Tropicana een extra impuls op de Nederlandse markt. Tropicana is relatief wat duurder maar onderscheidt zich als puur vruchtensap wat smaak betreft van de meeste vruchtensappen die gemaakt zijn van sapconcentraat. Als 100% puur vruchtensap is Tropicana in andere landen een direct smaak- en voedingsalternatief van verpakt vers geperst vruchtensap. Deze categorie heeft ook in Nederland het laatste jaar enorm aan populariteit gewonnen.

Tropicana biedt in Nederland een keuze uit totaal 9 smaken in diverse verpakkingen. ‘Orange juice’ is wereldwijd de meest verkochte smaak. Het nieuwe product Tropicana Fruit Shots komt in de smaakcombinaties sinaasappel, mango, ananas en aardbei, zwarte bes. Naast de populaire sinaasappelsap, presenteert het merk naast Fruit Shots ook twee nieuwe smaken, alle in literverpakking: Lemon & Orange blend en Strawberry cocktail. De gemiddelde prijs voor een literverpakking Tropicana puur vruchtensap is euro 2,72. De prijs van Tropicana Fruitshots (3 x 100 ml.) bedraagt euro 1,89. Tropicana is verkrijgbaar bij o.a. Albert Heijn, Jumbo, Makro en Super de Boer.

Een neus voor smaak
Het merendeel van de handgeplukte Tropicana vruchten komt uit Zuid-Amerika. Al sinds 1947, keuren en “proeven” speciale sapexperts het versgeperste sap met hun ‘neus’ om een consistente hoogwaardige smaak te waarborgen. Aan het pure vruchtensap is niets toegevoegd.

Vanaf 1960 ontdekte Europa de smaak van Tropicana. Tropicana staat bij veel Fransen en Engelsen al jaren vast op tafel bij het ontbijt. Het merk is veruit marktleider in het koelschap van supermarkten en verkrijgbaar in zeer veel kleine speciaalzaken op elke willekeurige hoek van de straat.

Smaakoffensief voor Nederlander
De Nederlandse consument is, aldus Tropicana Senior brand manager Marlijn Van Straaten – Klemann, op dit moment bereid meer te betalen voor een betere smaak. “Vergelijk het met goede wijn. Zolang je het verschil niet hebt geproefd, kun je niet vergelijken. Tropicana is 100% puur sap en is niet gemaakt van concentraat. Het wereldwijde succes komt niet zomaar uit de lucht vallen. De ervaring leert dat uiteindelijk de beste smaak door consumenten met goede smaak gewaardeerd blijft worden”.

Met een nieuwe campagne organiseert Tropicana bij de Albert Heijn filialen de komende maanden op de winkelvloer speciale ‘smaaksessies’ waar consumenten de smaakbeleving van Tropicana, en dus de echte smaak van puur vruchtensap, kunnen ervaren. Daarnaast wordt middels een nationale media print campagne en outdoor ondersteuning het smaakvolle merk ondersteund.

www.tropicana-sap.nl

[Einde bericht]

Fotobijschrift: Vruchtensapfabrikant Tropicana (PepsiCo International) haalt twee nieuwe smaaksensaties naar Nederland en introduceert ook nog eens een nieuw product: Tropicana Fruit Shots. Het merk dat wereldwijd een hit is wil Nederlanders nu echt overtuigen wat de ‘echte’ smaak van puur vruchtensap is.



Noot voor de redactie


Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

PepsiCo International
Marlijn van Straaten-Klemann – Senior Brand Manager non-carbonated Beverages
T. 030 – 247 38 11
E. [email protected]
W. www.tropicana-sap.nl

Over PepsiCo International
PepsiCo International is onderdeel van PepsiCo, het tweede voedingsmiddelenbedrijf ter wereld. Met een omzet van 39 miljard dollar is PepsiCo met 185 .000 mensen actief in meer dan 200 landen. PepsiCo International is verantwoordelijk voor alle activiteiten van PepsiCo buiten de Verenigde Staten. Bij de PepsiCo International organisatie in de Benelux werken ongeveer 1750 medewerkers die alle actief zijn in de segmenten dranken, hartige tussendoortjes en ontbijtgranen. In die segmenten voert PepsiCo merken als Pepsi Cola, 7-up (frisdranken) Tropicana (vruchtensappen), Gatorade (sportdranken), Lay’s, Smiths, Doritos, Cheetos, Snack-a-Jacks, Duyvis (hartige tussendoortjes) en Quaker HO Havermout en Cruesli (ontbijtgranen).

Trefwoorden: Productintroductie, Supermarkt, Tropicana, Vruchtensap

Contact Creative Venue

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share