Steeds meer beleggers keren grootbanken de rug toe

Door: De Beleggingsassistent  04-06-2009
Trefwoorden: Advies, Beleggen, Vermogensbeheer

De meest gehoorde klachten van klanten bij grootbanken:

Ik hoor nooit iets van mijn bank / Ze reageren totaal niet op marktontwikkelingen
“ Ik hoor bijna nooit iets van mijn bank en als ik al een tip krijg is het meestal een kooptip voor een huisfonds of product van de bank zelf. Een verkooptip? Nou nee, zelfs in deze onstuimige tijd krijg ik geen adviezen en dat heeft me al een hoop geld gekost”.

Ze denken niet met me mee
“ Laatst mijn bedrijf verkocht, had ik ineens een paar ton op mijn spaarrekening. Uit veiligheid en rendementsoverweging had ik dit beter kunnen spreiden en veilig kunnen beleggen in bijvoorbeeld staatsobligaties, maar daar komen ze niet mee”.

Ik heb steeds een wisselende accountmanager
“Ik heb de afgelopen jaren al drie verschillende accountmanagers gehad, heel vervelend als je steeds weer je hele situatie moet uitleggen. Een band opbouwen wordt zo ook lastig ”

Ze komen hun afspraken niet na
“Laatst had ik een vraag over mijn portefeuille, tot twee keer toe zou ik teruggebeld worden. Helaas is dat nooit gebeurt. Dan krijg je echt het idee alsof je niet belangrijk genoeg bent voor de bank”

De risico’s worden mij totaal verkeerd uitgelegd
“Enige tijd terug adviseerde ze een hoogrenderende obligatie, op het eerste gezicht natuurlijk interessant. Uiteindelijk bleek het toch een behoorlijk risicovolle obligaties te zijn, de koers staat nu aanzienlijk lager. Ik heb het idee dat ze de risico’s van sommige beleggingen totaal niet begrijpen”

Trefwoorden: Advies, Beleggen, Grootbanken, Kosteloos Advies, Portefeuilleanalyse, Vermogensbeheer, Vermogensbeheerder, Vermogensbeheerders,