Design Bridge wint vijf Pentawards

Design Bridge wint vijf Pentawards van Design Bridge

Door: Design Bridge  03-11-2008
Trefwoorden: Design, International, Branding

Op 30 oktober jl ontving Design Bridge Amsterdam een Platinum Pentaward in de categorie "Body" voor haar design voor Schwarzkopf Professional Osis+. De Pentawards (www.pentawards.org) vertegenwoordigen de beste verpakkingsdesigns van de wereld. De awards werden overhandigd tijdens een speciale ceremonie op de Luxury Goods Packaging Exhibition in Monaco

Design Bridge ontwikkelde het design voor een range van zes hairstyling producten voor haar klant Schwarzkopf Professional. Het design werd gebaseerd OSIS’ visie: The Art of Contradiction. De zes verschillende gels (matt, light, strong, smooth, rough en gloss) zijn verpakt in kartonnen doosjes waarbij de textuur de essentie van het product weergeeft. Het design daagt daardoor uit het product te ontdekken. Het kommentaar van de jury luidt: “This packaging is simple, elegant and precise, reflecting perfectly the professional level of the products”.

Daarnaast ontving Design Bridge London de volgende onderscheidingen:

Zilveren Pentaward : Koskenkorva Vodka (categorie: Luxury-spirits). Koskenkorva is de No.1 wodka in Finland, maar heeft ook internationaal grote potentie. Design Bridge ontwikkelde een nieuw design waardoor de omzet binnen zes maanden werd verdubbeld.

Zilveren Pentaward: Harveys Bristol Cream (categorie: Luxury-fine wines&champagne). Design Bridge creëerde een nieuw design voor ‘s wereld best verkochte sherry en slaagde erin Harveys neer te zetten als een “serieuze wijn”, appellerend aan zowel jong als oud. Voortbouwend op de heritage van het merk sluit sluit de nieuwe identiteit perfect aan op de life style van vandaag.

Bronzen Pentaward: Beefeater Gin (categorie: Beverages-spirits). Beefeater is een bekende Londense gin die gezien werd als een merk voor met name toeristen. Hierdoor was de marktpositie onder druk komen te staan. Gedachte achter het winnende design was om het merk neer te zetten als een icoon van het moderne Londen. Naast het grafische design, ontwikkelde Design Bridge ook het structural design voor de fles dat is gebaseerd op de ‘London brick’. De nieuwe aanpak zorgde voor aanzienlijke verkoopstijgingen.

Bronzen Pentaward: Cadbury Bournville (categorie: Food-confectionery&sweet snacks). Inspelend op de huidige health trend waarbij pure chocolade steeds meer marktaandeel wint, vroeg Cadbury Design Bridge het 100 jaar oude Bournville merk te verjongen. Het concept is gebaseerd op een kleurrijke chocolade splash op een donkere achtergrond.

Vorig jaar won Design Bridge ook een Diamond Pentaward en “Best of Show”-award voor het concept van Swinckels, een premium pilsener van Bavaria (2007).

Noot voor de redactie:
Design Bridge is een internationaal branding agency gespecialiseerd in het ontwikkelen, herpositioneren en creëren van consumenten- en corporate merken. Opgericht in 1986, met vestigingen in Amsterdam, Londen en Singapore, heeft Design Bridge de afgelopen jaren voor een breed scala aan klanten haar expertise ingezet op het vlak van innovatie, merkstrategie, merkidentiteiten en verpakkingen. Design Bridge opereert vanuit haar kantoor in Nederland in ruim 40 landen met meer dan 50 werknemers waarvan 14 verschillende nationaliteiten. Opdrachtgevers zijn o.a. TomTom, TNT, Sara Lee, Friesland Foods, Dance4Life, Heinz, Heineken Int. en Numico. Design Bridge heeft in de loop van de jaren voor haar werk een groot aantal effectiviteit- en creativiteit awards gewonnen.



Media contact:
Marguerite Rubens
020/520.60.30 of 06/81166277
[email protected]
www.designbridge.com




Trefwoorden: Branding, Design, Design Bridge, International, Pentaward,