8 op 10 Nederlanders wil zich continu blijven ontwikkelen

Door: Edelman Public Relations Worldwide  17-12-2008
Trefwoorden: Ontwikkeling, Persoonlijk, Mannen

 

 

- Persbericht-

Johnnie Walker Inspiratie Index: mannen ambitieuzer dan vrouwen
8 op 10 Nederlanders wil zich continu blijven ontwikkelen

Amsterdam, woensdag 17 december 2008 – Ongeveer tachtig procent van de Nederlanders en Vlamingen vindt het belangrijk zich voortdurend te blijven ontwikkelen en deze aandrang neemt niet af naarmate de leeftijd vordert. Dit en meer blijkt uit de Johnnie Walker Inspiratie Index, onafhankelijk uitgevoerd ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe site www.keepwalking.nl. Johnnie Walker vroeg ruim duizend Nederlanders en Vlamingen van 25 tot 49 jaar naar hun houding en gedrag ten aanzien van persoonlijke ontwikkeling.

77,6 procent van de Nederlanders en zelfs 85,8 procent van de Vlamingen, hecht belang aan continue persoonlijke ontwikkeling, zo blijkt uit het onderzoek. “Opvallend is dat de ambitie naarmate mensen ouder worden afneemt, terwijl het belang van persoonlijke ontwikkeling onverminderd groot blijft,” vertelt Caroline Schnellen, brand manager voor Johnnie Walker in de Benelux. Verder laat de Inspiratie Index zien dat mannen in beide landen helderder voor ogen hebben wat ze willen bereiken en zichzelf ambitieuzer vinden dan vrouwen.

Bad of baas z’n tijd
Meer dan de helft van de Nederlanders (55,1%) en Vlamingen (58,5%) heeft op dit moment helder voor ogen wat hij of zij wil bereiken in het leven, maar desondanks passeren levensvragen regelmatig de revue. Verreweg de meest favoriete plek om na te denken over wat men wil bereiken in het leven, is het bed (Nederland 68.6 %, Vlaanderen 77,7%) gevolgd door de auto of fiets (47,3 % en 56,3%). Opvallend is dat vooral bij vrouwen de badkamer populariteit geniet terwijl mannen de overpeinzingen liever reserveren voor in de auto en op het werk. De eettafel en het toilet scoren beiden relatief laag als inspiratielocatie.

Vaker vragen in Vlaanderen
Slechts een op de vijf Nederlandstaligen (21,2% en 18,8%) zegt levensdoelen (minimaal) jaarlijks bij te stellen. “We zijn natuurlijk redelijk zelfbewust en nuchter hier in de Benelux,” vervolgt Schnellen. “Toch blijkt in Vlaanderen een stuk vaker te worden ‘nagedacht’ dan in Nederland. Bijna veertig procent (38,6%) van de Nederlanders doet dit minimaal wekelijks, terwijl dit percentage bij onze zuiderburen dicht tegen de zestig (58,9%) aan ligt.”

Liever niet alleen
De resultaten van het onderzoek bevestigen de visie van Johnnie Walker dat Nederlanders open staan voor inspiratie bij een volgende stap in het leven. “We zien nu bevestigd dat we allemaal veel met onze toekomst bezig zijn en dat personal progress daarbij een leidend thema is. De volgende stap zetten is niet altijd even makkelijk maar wel belangrijk. Een beetje hulp is daarbij altijd welkom. Niet voor niets zegt een relatief grote groep (13,7% en 21,3%) dat ze graag in de armen van hun partner nadenkt over de toekomst,” besluit Schnellen.

Over het onderzoek
Voor de Johnnie Walker Inspiratie Index zijn in totaal 1.018 Nederlanders en Vlamingen van 25 tot 49 jaar ondervraagd door onafhankelijk onderzoeksbureau PanelWizard. Het online onderzoek is uitgevoerd in opdracht van whiskymerk Johnnie Walker ter gelegenheid van de lancering van de nieuwe site www.keepwalking.nl. Hier kunnen volwassenen terecht voor inspirerende films, gevleugelde uitspraken of indrukwekkende win-acties, zoals een reis naar Drummuir Castle in Schotland. Aan het onderzoek werkten 512 Nederlanders en 506 Vlamingen mee, met een representatieve spreiding over geslacht, leeftijd en opleidingsniveau.

Over Keep Walking
Johnnie Walker staat voor persoonlijke vooruitgang. Vroeg in de negentiende eeuw toonde John Walker zich een pionier door als een van de eersten whisky’s te vermengen, en ook de generaties Walker hierna volgden zijn traditie van vernieuwing. Onder het mom van Keep Walking - get inspired, biedt het whiskymerk nu ook anderen inspiratie bij het zetten van een volgende stap. Zie ook www.keepwalking.nl of www.keepwalking.be.  

- Einde Bericht-


Over Johnnie Walker Black Label
Johnnie Walker Black Label is een premium blended whisky van zeer hoge kwaliteit met een rijke blend van ongeveer 40 rokerige malt- en graanwhisky’s uit heel Schotland. Al deze whisky’s zijn minstens 12 jaar oud, sommigen nog ouder. Hierdoor heeft Johnnie Walker Black Label een zachte, rijke smaak en is de afdronk lang, diep en moutig. In de smaak van Johnnie Walker Black Label zijn vier basisaroma’s te ontdekken: vanille, vers fruit (zoals citrusvrucht, perzik, banaan en appel), gedroogde vruchten (zoals rozijnen, gedroogde vijgen) en een rokerig aroma (zoals Lapsang Souchong thee).

Over Diageo
Diageo is de grootste premium drankproducent ter wereld, met een toonaangevend aanbod van alcoholhoudende dranken, variërend van bier, tot wijn en gedistilleerd. Het gaat onder meer om de merken Johnnie Walker®, Guinness®, Smirnoff®, J&B®, Baileys®, Cuervo®, Tanqueray®, Captain Morgan®, Crown Royal®, Beaulieu Vineyard® en de wijnen van Sterling Vineyards®. Diageo is wereldwijd actief in meer dan 180 landen, en staat genoteerd aan de beurzen van New York (DEO) en Londen (DGE). Voor meer informatie over Diageo kunt u terecht op www.diageo.nl.  


**NOOT voor de REDACTIE**. Niet bestemd voor publicatie.
Voor vragen en / of meer informatie, kunt u terecht bij:

DIAGEO
Caroline Schnellen
Telefoon: +31 (0) 20 89 02 463
[email protected]

Edelman
Linda Laan / Ivo van den Brand
Telefoon: 020 - 30 10 980
[email protected] / [email protected]

 

Trefwoorden: Ambitie, Inspiratie Index, Keep, Keep Walking, Mannen, Ontwikkeling, Persoonlijk, Vooruitgang, Walking, Whisky,

Contact Edelman Public Relations Worldwide

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share