Goede grap levert 1.000 euro op

Door: Edelman Public Relations Worldwide  06-01-2009
Trefwoorden: Wedstrijd, Wereld, Mop

- Persbericht -

Tien Nederlandse inzenders winnen 200 euro en maken kans op wereldtitel
Goede grap levert 1.000 euro op

Amsterdam, 6 januari 2009 – Nederlanders die een goede grap weten, kunnen nu 1.000 euro winnen dankzij Reader’s Digest. Het familietijdschrift biedt komieken tot 15 februari 2009 de mogelijkheid om hun moppen in te sturen en mee te dingen naar de titel Beste Grap ter Wereld. Reader’s Digest selecteert op basis van vier criteria tien finalisten die ieder 200 euro winnen. Lezers kiezen vervolgens de nationale winnaar, die wordt beloond met nog eens 1000 euro en een gooi naar de wereldtitel.

Reader’s Digest is op zoek naar die ene grap die iedereen van Appelscha tot Zuid-Afrika aan het lachen maakt en nodigt iedereen uit om te helpen bij die zoektocht. “Lezers en niet-lezers kunnen hun favoriete mop insturen, waarna wij tien Nederlandse finalisten selecteren die ieder 200 euro winnen,” aldus Oele Steenks, hoofdredacteur van Reader’s Digest in Nederland en België. “Onze lezers kunnen vervolgens stemmen op hun favoriet, waarvan de uiteindelijke winnaar nog eens 1.000 euro wint en mee dingt naar de titel Beste Grap ter Wereld.” Een Nederlandse moppentapper kan dus wereldwijde roem vergaren.

Miljoen moppen
De ingezonden grappen en moppen worden door Reader’s Digest beoordeeld op een viertal gewogen criteria: Humorgehalte (50%), originaliteit (20%), schrijfstijl (15%) en aantrekkelijkheid voor een brede groep (15%). “We hebben hoge verwachtingen van de inzendingen,” vertelt Steenks. “Nederland staat internationaal bekend om zijn creativiteit en ik verwacht dan ook dat de Nederlandse inzendingen internationaal een goed figuur zullen slaan.” Reader’s Digest vindt het moeilijk te voorspellen hoeveel inzendingen er wereldwijd binnenkomen, maar verwacht in ieder geval de miljoen moppen te zullen halen.

Deadline: 15 februari 2009
Grappen, grollen en moppen kunnen tot en met 15 februari 2009 worden toegestuurd aan Reader’s Digest, per post of via de website www.Readersdigest.nl. De uitgeverij benadrukt dat deelname en winkansen niet afhankelijk zijn van aanschaf van producten van Reader’s Digest en dat discriminerende, racistische of seksistische moppen niet worden meegenomen in de beoordeling.

- Einde bericht -


Over Reader’s Digest
The Reader's Digest Association, Inc., is een internationale media- en marketingonderneming met meer dan 20 merken. Reader’s Digest zorgt voor inspiratie, kennisontwikkeling en entertainment en brengt lezers/website bezoekers over de hele wereld met elkaar in contact. Het concern heeft vestigingen in 45 landen die boeken, tijdschriften, educatieve uitgaven en muziek- en videoproducten uitbrengen in lokale markten. Hiermee heeft Reader’s Digest een totaal klantenbestand van 100 miljoen huishoudens in 79 landen opgebouwd. De onderneming publiceert 92 tijdschriften, waaronder 50 edities van Reader's Digest, het tijdschrift met de grootste oplage ter wereld, en onderhoudt 65 merkwebsites die 18 miljoen unieke bezoekers per maand genereren. De onderneming verkoopt wereldwijd 68 miljoen boeken, muziek- en videoproducten per jaar. Het hoofdkantoor is gevestigd in Pleasantville, New York.

---

**NOOT voor de REDACTIE.** Niet bestemd voor publicatie.

Voor vragen, meer informatie en/of een toelichting door Oele Steenks, hoofdredacteur van Reader´s Digest Nederland & België, kunt u terecht op www.Readersdigest.nl of contact opnemen met:

Edelman
Ivo van den Brand & Daniëlle Friskes
Telefoon: 020 – 30 10 980
E-mail: [email protected] & [email protected]

Trefwoorden: Digest, Grap, Mop, Reader's, Wedstrijd, Wereld,

Contact Edelman Public Relations Worldwide

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share