Helft Nederlanders ziet er graag extra mooi en verzorgd uit tijdens vakantie

Door: Edelman Public Relations Worldwide  05-05-2009
Trefwoorden: Vakantie, Drogist, Product

PERSBERICHT

5 mei 2009

Vakantie-glamour zonder vervelende kwaaltjes
Helft Nederlanders ziet er graag extra mooi en verzorgd uit tijdens vakantie

Op vakantie gaan betekent genieten, in eigen land of in het buitenland. Een beetje uiterlijk vertoon hoort erbij, helemaal tijdens het flaneren op de terrassen en stranden. Uit onderzoek van Chefaro* blijkt dat ruim de helft van de Nederlanders er zelfs extra mooi en verzorgd uit wil zien tijdens de vakantie. Daarnaast vindt bijna 70% mooi verzorgde handen en voeten belangrijk tijdens de zomer. Vervelende kwaaltjes zoals wratjes, een droge huid, kalknagels en afgekloven nagels zijn we dan ook liever kwijt dan rijk. Ook een hooikoortsaanval, jeukende muggenbulten of het gesnurk van je partner of buurman past niet in het ideale vakantieplaatje. Uiteindelijk vindt 87% van de Nederlanders het prettig deze kwaaltjes zelf te voorkomen of te behandelen. Zo koopt 71% de producten hiervoor het liefst zelf bij de drogist. De drogist weet precies welk product je kunt gebruiken, om voortaan zorgeloos te genieten van een ‘glamorous’ vakantie.

Vakantie ‘don’t haves’
Vooral jeukende muggenbulten vinden Nederlanders extra vervelend tijdens de vakantie (49%), maar ook een zeer droge huid (35%) en hooikoorts (27%) deleten we graag van ons vakantielijstje. Tijdens de vakantie heeft bijna 50% van de Nederlanders vaker last van muggen en muggenbulten dan thuis. Flaneren in een zomerjurkje met een paar rode bulten die ook nog eens jeuken is dan ook geen pretje. Met een Azaron Stick op zak of in de toilettas ben je vlug van de jeuk en bult af. Daarnaast heeft bijna 60% van de mensen met hooikoorts meer last van hooikoortsklachten tijdens de zomervakantie. Ruim een kwart kan door een hooikoortsaanval soms niet naar buiten en mist daardoor wel eens leuke dingen. Met Prevalin Protect neusinhaler in je vakantiepakket is iedere snotterende en niezende vakantieganger snel af van zijn klachten. Om goed voorbereid op vakantie te gaan zijn er allerlei tips te vinden op www.hooikoorts.com inclusief de (buitenlandse) hooikoortsverwachting en een pollenkalender.

Hollandse schaamte
Nederlanders schamen zich vooral voor afgekloven nagels door nagelbijten (20%) gevolgd door snurken (18%) en een zeer droge huid (16%). Toch zijn allen makkelijk te voorkomen en te behandelen. Met een laagje Bite-X op de nagels kunnen we schaamteloos onze handen laten zien in de zomer. Een droge huid is snel verholpen met Dermalex Care doucheolie. Makkelijk te gebruiken onder de douche om de droge huid weer te voeden na het zwemmen in zee of zwembad. Ideaal voor jezelf en tere kinderhuidjes. Een glamorous vakantie is een stuk minder glamorous met een snurkende buurman op de camping of een partner die hotelgasten wakker houdt. Het is dan ook niet gek dat een vijfde van de Nederlanders zich schaamt voor snurken. Snurken kan ook je eigen nachtrust verstoren. Met Silence keelspray pak je snurkproblemen snel en effectief aan. Door de spray trilt het keelweefsel minder en behoort snurken tot de verleden tijd.

Kalknagel besmettelijk
Geen slippers of open schoenen zonder mooi gelakte nagels. Toch heeft bijna een kwart van de Nederlanders wel eens last van een kalknagel. Een kalknagel is lelijk en vervelend en ook nog eens besmettelijk, waar zelfs ruim 30% van de Nederlanders geen weet van heeft. Vooral vrouwen (62%) vinden het vervelend om slippers te dragen wanneer zij last hebben van een kalknagel en/of wratjes. Voor toch wat ‘open-schoenen-plezier’ pak je met Nailner Repair effectief je kalknagel aan en heb je met Wartner Pro binnen drie seconden je wratjes behandeld.

Trots op ons gezicht
Naast alle vervelende kwaaltjes zijn we nog altijd blij met ons lijf. Een derde van de Nederlanders vindt het gezicht het mooiste aan zijn of haar lichaam. Op de tweede plek staan onze armen (15%), op de voet gevolgd door onze handen met 14%. Met een goed gevulde toilettas inclusief redders in nood voor vervelende kwaaltjes, kan iedereen genieten van een glamorous vakantie. Op naar wat gezonde ‘show-off’ op de camping of langs de côte d’azur.

* Dit online onderzoek is uitgevoerd in april 2009 door onafhankelijk onderzoeksbureau PanelWizard in opdracht van Chefaro Zelfzorg. Aan het onderzoek namen 541 Nederlanders deel, met een representatieve spreiding over geslacht, leeftijd en opleidingsniveau.

------------------------------------------------------------- Einde bericht ------------------------------------------------------------

Over Chefaro
Chefaro is gevestigd in Rotterdam en heeft momenteel 160 medewerkers in dienst. Chefaro is al vijfenzeventig jaar een begrip in de zelfzorg. In 1933 werd door de heer Kleijn de NV Chefaro opgericht, gericht op de fabricage van artikelen speciaal bedoeld voor verkoop door drogisten, zoals bijvoorbeeld Chefarine, een pijnstiller die momenteel nog steeds wordt verkocht. Chefaro groeide door voortdurende uitbreiding van producten, maar ook door de overname van andere bedrijven. Sinds 2001 maakt Chefaro onderdeel uit van Omega Pharma; een internationale onderneming die zich uitsluitend richt op de ontwikkeling en verkoop van zelfzorgproducten. Ook Samenwerkende Apothekers Nederland (SAN) en Tendem werden achtereenvolgens door Omega Pharma aangekocht en onder de verantwoordelijkheid van Chefaro Nederland geplaatst. Chefaro is met een uitgebreid assortiment gezondheidsproducten, geneesmiddelen en cosmetica dan ook de grootste fabrikant van zelfzorgproducten in Nederland.

Chefaro is onafgebroken bezig met de ontwikkeling van nieuwe betere geneesmiddelen en gezondheidsproducten. De merken van Chefaro staan in de top 3 van verschillende marktsegmenten. Er zijn drie hoofdgroepen te onderscheiden:
- VMS (Vitaminen, Mineralen, Supplementen): Davitamon, Gravitamon, Ymea en Bional
- Cosmetica: Biodermal, Just For Men, Pure Care
- Health: Samenwerkende Apothekers Nederland en overige zelfzorgmerken als Azaron, Tantum, Prevalin, Dermalex, Nailner, Predictor, Silence, Bite-X en Wartner.

De producten van Chefaro Nederland zijn bij meer dan 3.500 verkooppunten in Nederland verkrijgbaar waaronder nagenoeg alle drogisterijen en apotheken en een groot aantal warenhuizen en supermarkten.
Zie voor meer informatie: www.chefaro.com


**NOOT voor de REDACTIE** niet bestemd voor publicatie.

Voor vragen, beeldmateriaal en / of meer informatie, kunt u terecht bij:

Chefaro
Janneke Hommes / Monica de Ruijter
Brand Manager zelfzorg
Tel: 010 - 2211008
[email protected] / [email protected]

Edelman PR
Anouk Benden / Lian Baars
Tel: 020-3010980
[email protected] / [email protected]


Of ga naar de perskamer van Edelman: http://www.edelmanpr.nl/pressroom.php

Trefwoorden: Azaron, Biodermal, Bite-x, Chefaro, Dermalex, Doucheolie, Drogist, Glamour, Hooikoorts, Inhaler, Jeuk, Kalknagel, Keel, Mug, Nagel, Nailner, Prevalin, Product, Schimmelnagel, Slipper, Snurk, Spray, Teen, Vakantie, Vinger, Wartner, Wrat, Zelfzorg,

Contact Edelman Public Relations Worldwide

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share