Na Metroman en Überseksueel komt nu ‘The Modern Gentleman’

Door: Edelman Public Relations Worldwide  02-02-2009
Trefwoorden: Feest, Brand, Merk

-Persbericht-

Smirnoff Black haakt in op levensstijl nieuwe man
Na Metroman en Überseksueel komt nu ‘The Modern Gentleman’

Amsterdam, maandag 2 februari 2009 – Na de Metroman, de Über- en de Retroseksueel wordt 2009 het jaar van ‘The Modern Gentleman’. Smirnoff Black erkent een nieuwe trend en ziet dat de hedendaagse man stijl combineert met zelfvertrouwen, oog voor detail en charme. Ter ere van het jaar van ‘The Modern Gentleman’ organiseerde Smirnoff Black vodka tijdens de Amsterdam International Fashion week een kick-off, die het startpunt vormt voor een reeks stijlvolle events in de hipste clubs van Nederland en België.

Van de in 2002 door David Beckham op uiterlijk georiënteerde Metroman naar de archetypische macho Überseksueel, lijkt nu het jaar aangebroken van ‘The Modern Gentleman’. De moderne man anno 2009 is stijlvol, charmant, hoffelijk en verzorgd, en combineert zelfvertrouwen met een krachtige uitstraling en verfijnde smaak. “Hij is meer James Bond dan ooit. Deze mannelijke lifestyle-trend is duidelijk zichtbaar sinds een aantal maanden en dit jaar beleeft ‘The Modern Gentleman’ naar verwachting zijn definitieve doorbraak,” aldus Belén Llamazares, Brand Manager van Smirnoff.

Gewoon Black Tie
De hernieuwde focus op kwaliteit en stijl is terug te zien in het hedendaagse straatbeeld. De opkomst van deze uitgebalanceerde mannelijke lifestyle wordt onderstreept door fashion stylist Eveline du Pon: “De moderne man besteedt veel aandacht aan kleding en het uiterlijk en wil er inderdaad uitzien als een klassieke gentleman. Accessoires vormen een belangrijk onderdeel. Trendy brillen, strikjes, dunne gebreide dassen, sjaals en zelfs hoeden worden weer meer gedragen. Ook het dragen van de ‘Black Tie’ wordt steeds normaler. Daarnaast wordt de behoefte aan exclusieve bars en clubs met aandacht voor persoonlijke service groter. De rode draad is stijl en sophistication.”

Het jaar van ‘The Modern Gentleman’ werd door Smirnoff Black op vrijdag 30 januari 2009 groots ingeluid met een feestelijk event in de Westerunie tijdens de Amsterdam International Fashion Week. De avond vormde de kick-off van een reeks stijlvolle events die Smirnoff vanaf februari heeft gepland in trendy clubs in zowel België als Nederland. “Smirnoff Black vodka past uitstekend bij deze moderne man,” vertelt Llamazares. “Beiden worden gekenmerkt door stijl, kwaliteit en een ‘smooth taste’. Niet voor niets is onze vodka al vijftig jaar de favoriete drank van special agent James Bond.”

Karakter
Smirnoff Black vodka onderscheidt zich van Smirnoff no. 21 door haar exceptionele, zachte smaak die verkregen wordt door distillatie in koperen ketels. Smirnoff Black vodka wordt namelijk vervaardigd in een 150 jaar oude copper pot-still en geproduceerd met een ongeëvenaarde technologie, waarbij de vodka vier maal gedistilleerd wordt en eenmaal gefilterd. Deze eenmalige filtering over houtskool zuivert de vodka maar zorgt er wel voor dat zij haar specifieke karakter behoudt. Hieraan dankt Smirnoff Black haar onovertroffen zijdezachte afdronk en licht fruitige karakter.

Please drink responsibly

- Einde bericht -

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

**NOOT voor de REDACTIE** Niet bestemd voor publicatie.

Over Diageo
Diageo is de grootste premium drankproducent ter wereld, met een toonaangevend aanbod van alcoholhoudende dranken, variërend van bier en wijn tot gedistilleerd. Het gaat onder meer om de merken Johnnie Walker, Guinness, Smirnoff, J&B, Baileys, Cuervo, Tanqueray, Captain Morgan, Crown Royal, Beaulieu Vineyard en de wijnen van Sterling Vineyards. Diageo is wereldwijd actief in meer dan 180 landen en staat genoteerd aan de beurzen van New York (DEO) en Londen (DGE). Voor meer informatie over Diageo, kunt u terecht op www.diageo.nl.

Voor vragen, meer informatie en / of beeldmateriaal kunt u contact opnemen met:

DIAGEO
Belén Llamazares
Brand Manager Smirnoff
+31 (0)20 - 890 24 28
[email protected]

Edelman
Linda Laan en/of Lian Baars
+31 (0)20 - 301 09 80
[email protected] / [email protected]

***

Diageo, celebrating life every day, everywhere
SMIRNOFF BLACK vodka wordt geproduceerd in het Verenigd Koninkrijk
De namen en beeldmerken van SMIRNOFF en SMIRNOFF BLACK zijn geregistreerde trademarks

Trefwoorden: Brand, Diageo, Feest, Llamazares, Merk, Metroman, Metroseksueel, Smirnoff, Smirnoff Black, Sophistication, Stijl, Style, Uber, Vodka, Westerunie, Wodka,

Contact Edelman Public Relations Worldwide

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share