Scoot Media realiseert in het eerste kwartaal 51% omzetgroei t.o.v. Q1 08

Door: Edelman Public Relations Worldwide  07-05-2009
Trefwoorden: Email Marketing, Affiliate Marketing

Niet alle marketingbedrijven verkeren vandaag de dag in zwaar weer. Scoot Media, onderdeel van De Telefoongids Holding B.V., profiteert zelfs van de economische malaise door zijn ‘no cure no pay’-formule. Scoot Media boekte in het eerste kwartaal van 2009 51% omzetgroei t.o.v. Q1 08.No cure no pay online leadgeneratie blijkt daarmee een populair marketingmiddel tijdens de recessie.

Volgens Robert Hommes, managing director van Scoot Media, willen marketingmanagers zo snel mogelijk hun ROI zien. Laat dit nu de corebusiness van het bedrijf zijn dat gespecialiseerd is in digitale responseconcepten om kwalitatieve leads voor adverteerders te genereren. Dit doet Scoot Media door middel van lead generation, affiliate marketing en email marketing.

Scoot realiseerde afgelopen kwartaal ruim 200.000 leads per week. Vorig jaar waren dit er wekelijks 125.000. De klant betaalt bij Scoot Media alleen voor een daadwerkelijke prospect.

Het bedrijf boekte in 2008 een omzetgroei van 98% ten opzichte van 2007. Robert Hommes: ‘Onze diensten zijn succesvol voor allerlei bedrijven van groot tot klein. Het concept genereert uiteenlopende leads van proefritten tot hypotheekleads. Scoot Media trok afgelopen kwartaal ruim 60 nieuwe adverteerders aan waaronder Volvo, DONG Energy, Bruynzeel, TNT, Health City en de Consumentenbond. Hommes verwacht dat de groei doorzet en zal dit jaar 15 extra mensen aannemen. Sinds januari 2008 is Scoot Media een onderdeel van De Telefoongids Holding B.V.

Meer informatie vind je op: http://www.scootmedia.nl/

Trefwoorden: Affiliate Marketing, Email Marketing

Contact Edelman Public Relations Worldwide

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share