Twaalf Belgen en Nederlanders verwikkeld in strijd om wereldtitel

Door: Edelman Public Relations Worldwide  30-03-2009
Trefwoorden: Prijs, Wereld, Mop

- Persbericht -

Twaalf Belgen en Nederlanders verwikkeld in strijd om wereldtitel
Verkiezing beste grap ter wereld nadert ontknoping

Amsterdam/Brussel, maandag 30 maart 2009 – Uit een grote stapel inzendingen heeft Reader’s Digest de twaalf beste grappen van Nederland en België geselecteerd. De twaalf komieken worden ieder beloond met 200 euro, en het publiek mag nu bepalen wie van deze inzenders mee dingt naar de geldprijs van duizend euro en de felbegeerde titel van Beste Grap ter Wereld. Zesentwintig miljoen Nederlanders en Belgen kunnen tot en met 10 mei 2009 hun stem uitbrengen op www.readersdigest.nl.

In januari van dit jaar vroeg het familietijdschrift Nederlanders en Belgen om hun favoriete grappen, grollen en moppen in te sturen, om zo kans te maken op 1.000 euro en de prestigieuze wereldtitel voor Beste Grap. “Lezers en niet-lezers konden hun favoriete mop insturen, waarna wij nu twaalf finalisten hebben geselecteerd die ieder 200 euro winnen,” vertelt Oele Steenks, hoofdredacteur van Reader’s Digest in de Benelux. “Nu is het aan de 26 miljoen Belgen en Nederlanders om te bepalen welke grap hen het meeste aan het lachen maakt en welke moppentapper wereldwijde roem mag vergaren.”

Voor ieder wat wils
De ingezonden grappen zijn door Reader’s Digest beoordeeld op een viertal gewogen criteria: Humorgehalte (50%), originaliteit (20%), schrijfstijl (15%) en aantrekkelijkheid voor een brede groep (15%).
“Het viel niet mee om uit de grote stapel inzendingen een selectie te maken,” aldus Steenks. “De grappen liepen erg uiteen, niet alleen in lengte, type humor en het onderwerp, maar ook in kwaliteit. De twaalf finalisten bieden echter voor ieder wat wils, zoveel is zeker. We zijn benieuwd naar het oordeel van het publiek en naar welke mop uiteindelijk onze eer mag gaan verdedigen in de wereldtitelstrijd.”

Deadline: 10 mei 2009
Nederlanders en Belgen kunnen tot en met 10 mei 2009 hun stem uitbrengen bij Reader’s Digest, per post of via de website www.Readersdigest.nl. De grappen van de finalisten staan te lezen in het aprilnummer van Reader’s Digest.

- Einde bericht -


Over Reader’s Digest
The Reader's Digest Association, Inc., is een internationale media- en marketingonderneming met meer dan 20 merken. Reader’s Digest zorgt voor inspiratie, kennisontwikkeling en entertainment en brengt lezers/website bezoekers over de hele wereld met elkaar in contact. Het concern heeft vestigingen in 45 landen die boeken, tijdschriften, educatieve uitgaven en muziek- en videoproducten uitbrengen in lokale markten. Hiermee heeft Reader’s Digest een totaal klantenbestand van 100 miljoen huishoudens in 79 landen opgebouwd. De onderneming publiceert 92 tijdschriften, waaronder 50 edities van Reader's Digest, het tijdschrift met de grootste oplage ter wereld, en onderhoudt 65 merkwebsites die 18 miljoen unieke bezoekers per maand genereren. De onderneming verkoopt wereldwijd 68 miljoen boeken, muziek- en videoproducten per jaar. Het hoofdkantoor is gevestigd in Pleasantville, New York.


**NOOT voor de REDACTIE.** Niet bestemd voor publicatie.

Voor vragen, meer informatie en/of een toelichting door Oele Steenks, hoofdredacteur van Reader´s Digest Nederland & België, kunt u terecht op www.Readersdigest.nl of contact opnemen met:

Edelman
Ivo van den Brand
Telefoon: +31 (0)20 – 30 10 980
E-mail: [email protected]

Trefwoorden: Digest, Grap, Mop, Prijs, Reader, Steenks, Titel, Verkiezing, Wereld,

Contact Edelman Public Relations Worldwide

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share