Zelf zuiveren van water en lucht is de nieuwe trend voor Nederland in 2009

Zelf zuiveren van water en lucht is de nieuwe trend voor Nederland in 2009 van Edelman Public Relations Worldwide

Door: Edelman Public Relations Worldwide  24-10-2008
Trefwoorden: Design, Modern, Milieu

Gezondheidstrend
In Nederland gaan mensen steeds bewuster om met hun gezondheid. Het recent ingevoerde rookverbod heeft veel rokers definitief over de streep getrokken om te stoppen. Ook zijn we bewust bezig met voeding; iedereen let op de gezondheidslogo’s bij het doen van boodschappen en verse groenten- en fruitsappen zijn niet meer weg te denken uit de schappen. In 2009 gaan we naar verwachting nog een stap verder. Ook de Nederlander wil dan schoner drinkwater en zuivere lucht.

Joon-Kee Hong, CEO en voorzitter van Coway: “In Korea maakt één op de drie Koreanen al gebruik van een waterzuiveraar van Coway en één op de vier van een Coway luchtververser. Deze mensen vertellen ons dat het gefilterde water veel lekkerder en zachter smaakt. Bij gebruik van de luchtververser merken zij ook een duidelijk verschil, doordat zij minder vatbaar zijn voor onder andere allergische reacties, hoofdpijn en ademhalingsaandoeningen. Coway investeert veel in research en development en besteedt daarbij veel aandacht aan gezondheidsvoordeel en design, waarbij gebruiksgemak voorop staat. Onze producten zijn te vinden in het hogere segment.”

Leven in een schone en zuivere omgeving zonder consessie aan design
Schoon water – met of zonder koolzuur: in Nederland gelden normen voor drinkwater. Zo mag het water maximaal 0,01 mg lood bevatten per liter. Door het gebruik van bepaalde soorten kranen (gesmolten uit schrootmaterialen) is de hoeveelheid lood in ons drinkwater vaak vele malen hoger dan toegestaan. Vooral voor zwangere vrouwen en baby’s kan dit schadelijk zijn. De waterzuiveringssystemen van Coway verwijderen onder andere lood, arsenicum, cadmium, kwik en andere schadelijke elementen uit het water. De nieuwste waterzuiveraar, de sparkling water cooler, filtert, koelt én voegt koolzuur toe aan het water, waardoor in een mum van tijd een glas fris, zuiver bubbelwater getapt kan worden.

Schone lucht in huis: slechte luchtkwaliteit binnenshuis is één van de vijf grootste risico’s voor de gezondheid . De luchtverversers van Coway zijn onder meer effectief tegen pollen, huidschilfers, teken, stof, de Legionellabacterie en het griepvirus. Mensen met bepaalde aandoeningen, zoals astma of allergieën zullen extra baat hebben bij een luchtververser. De luchtverversers van Coway bevatten onder andere het Legionella Filter, het Human Influeza Virus Filter het New House Filter en het Yellow Sand Filter. Het Legionella Filter is ideaal voor mensen die lange zomerdagen doorbrengen in gebouwen met airconditioning. Het verwijdert 99,9 procent van de Legionellabacterie die vaak wordt gevonden in airconditioners en griepachtige symptomen, zoals hoofdpijn en hoge koorts, kan veroorzaken. Dit jaar introduceerde Coway een aanvullend filter, het Oriental Medicinal Herb Filter, dat 99,9 procent van de escherichiacolibacterie verwijdert, een belangrijke veroorzaker van ademhalingsaandoeningen.

Schone toiletgang: een belangrijke bron van bacterieën is nog altijd het toilet. De geavanceerde toiletbrillen van Coway bieden hier uitkomst. De toiletbrillen hebben de functie van een bidet. De ingebouwde technologie zorgt ervoor dat direct na het wassen de droogfunctie wordt ingeschakeld. Doordat de toiletbril werkt op waterdruk in plaats van electriciteit en omdat toiletpapier overbodig is, is het bidet ook nog eens energiezuinig en goed voor het milieu.

Over Coway
Coway produceert gezondheidsbevorderende producten die binnenshuis een schone en prettige atmosfeer creëren. De producten van Coway bestaan uit waterzuiveringssystemen, luchtverversers, digitale bidets, en afvalverwerkingssystemen. Momenteel heeft één op de drie Koreanen een waterzuiveringssysteem van Coway in huis en gebruikt één op de vier een luchtververser van Coway. Het marktaandeel van Coway ligt in Korea tussen de 48 en 54 procent, afhankelijk van de productcategorie. In 2007 behaalde Coway een jaaromzet van KRW 1,2 biljoen (USD 1,3 miljard), een stijging van 8,5 procent ten opzichte van het jaar ervoor.

Coway bezit verschillende internationale certificaten voor zijn waterproducten, zoals de Gold Seal Mark van de Water Quality Association, de NSF-certificering van de U.S. National Science Foundation, en ISO 9001 en ISO 14001 certificaten van TUV. Het merendeel van de luchtverversers ontving certificaten van de British Allergy Foundation. De ontwerpen en geavanceerde eigenschappen van de producten van Coway, hebben bijgedragen aan het winnen van diverse prestigieuze ontwerpprijzen, zoals iF, Red Dot en IDEA.

====================================================================
Voor fotomateriaal kunt u naar www.edelmanpr.nl/pressroom

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Edelman
Esther Groot
Tel: 020 – 301 09 80
mailto:[email protected]

Trefwoorden: Consumenten, Design, Gezond, Health, Milieu, Modern

Contact Edelman Public Relations Worldwide

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share