kennis delen via content marketing

Door: Emedia.nl  02-05-2011
Trefwoorden: Email Marketing, Leadgeneratie, Business To Business

Nu contentmarketing steeds belangrijker wordt, is de kans groot dat uzelf al benaderd bent voor het schrijven van een whitepaper, artikel of ander kennisdocument. Veel van onze klanten zien er erg tegen op om hun kennis, die ze door de jaren heen verworven hebben, op papier te zetten. Toch hoeft u als bedrijf zijnde echt niet bang te zijn voor het delen van uw kennis in een whitepaper. Delen van kennis is géén vrijbrief voor de concurrent.

Een eerste ingeving is vaak: “Ik kan helemaal niet schrijven! En waarover moet ik dan schrijven? Ik wil niet dat mijn concurrenten ons gaan na-apen…” Niemand wil al zijn kaarten zomaar vrijgeven. Dat komt goed uit! Juist bij whitepapers en artikelen is het van belang, dat u niet meteen al uw kennis vrijgeeft en slechts een tipje van de sluier licht. Een goed kennisdocument is zo geschreven, dat er nog voldoende gesprekstof overblijft. Het document is namelijk bedoeld om in contact te komen én te kunnen blijven met uw prospects. Iedereen heeft kennis die gedeeld kan worden Of u nu net begonnen bent, of juist al vele jaren actief bent binnen een bepaalde bedrijfstak: iedereen heeft iets te melden! Door simpelweg te schrijven over eigen ervaringen geef je al kennis weg, die door anderen als zeer interessant gevonden kan worden. Alles valt of staat met de juiste insteek De opbouw is eigenlijk heel simpel: start met een probleem, geef een aantal mogelijke oplossingen en eindig ermee dat uw product of dienst ook kan bijdragen aan de oplossing. Bij emedia zien wij een grote respons op kennisdocumenten waarin praktische tips &trics, checklisten en trends zijn opgenomen. Ga er dus niet vanuit dat uw doelgroep weet heeft van feiten die voor u de normaalste zaak van de wereld lijken. U bent immers de expert.

Mocht u nog steeds huiverig zijn om zelf een whitepaper te schrijven, dan heeft emedia contactgegevens van diverse partijen die dit voor u zouden kunnen doen. Neem contact op via 020-515 9385.

Trefwoorden: Beslissers, Business To Business, E-bulletins, edumarketing, Email Marketing, Emedia, Leadgeneratie,

Andere producten en diensten van Emedia.nl

16-06-2011

Bereik tienduizenden gemeente professionals

Bestaat uw doelgroep uit gemeente professionals? Dan hebben wij goed nieuws: emedia en Gemeente.nu bundelen de krachten. Via de website


16-06-2011

Bereik tienduizenden gemeente professionals

Bestaat uw doelgroep uit gemeente professionals? Dan hebben wij goed nieuws: emedia en Gemeente.nu bundelen de krachten. Via de website


Leadcampagnes voor HR managers van Emedia.nl thumbnail
18-05-2011

Leadcampagnes voor HR managers

Bestaat uw doelgroep uit HR professionals? Het emedia HRM bulletin bereikt tweewekelijks 25.000 HR-managers en professionals. Het HRM bulletin wordt


18-04-2011

Kennisdeling via whitepapermarketing

Veel van onze klanten zien er erg tegen op om hun kennis, die ze door de jaren heen verworven hebben,


15-03-2011

Leads via whitepaper marketing

Volledige contactinformatie Begeleiding bij de campagne Snel Gekwalificeerde leads


01-03-2011

Campagnes voor ICT managers

Overweegt u een campagne die zich richt op ICT managers? Dan is het nuttig om te weten welke onderwerpen succesvol


07-02-2011

Tips voor het succesvol opvolgen van leads.

U heeft uw leads binnen. Heel mooi. Nu wilt u het optimale uit uw leads halen. emedia geeft 5 tips


24-01-2011

Edumarketing: de nieuwe manier van leads genereren

Ieder bedrijf is op zoek naar leads. Maar hoe kun je dit op een originele manier doen? Met edumarketing ben


10-01-2011

Tips voor het schrijven van een goede whitepaper

Als u een goed geschreven whitepaper op de juiste manier inzet kan dit resulteren in goed gekwalificeerde salesleads. Maar wat


15-12-2010

Edumarketing: profileer je als expert en scoor klanten

Zoals met zoveel termen, heeft edumarketing verschillende definities. Edumarketing (of educational marketing) is in de breedste zin een middel om


24-11-2010

Whitepaper: het kiezen van een online lead generator

In de wereld van de moderne marketeer krijgt het direct binnenhalen van omzet een steeds hogere prioriteit. Bij iedere campagne


09-11-2010

emedia bulletins

 E-marketing is alleen succesvol als het voldoet aan de strengste criteria op het gebied van profilering van de doelgroep. De bulletins van emedia voldoen aan die criteria en zijn daarom een onmisbaar onderdeel van uw marketingmix en leadgeneration-programma.


03-11-2010

Handige tips voor het inzetten van whitepapers

emedia genereert leads door whitepaper marketing. Als u een goed geschreven whitepaper op de juiste manier inzet kan dit resulteren


29-10-2010

Whitepaper marketing: met kennis klanten scoren

Whitepapers en whitepaper-marketing zijn vooral interessant voor business professionals in B2B, werkzaam in ICT en andere professional services, zoals Human