Kennisdeling via whitepapermarketing

Door: Emedia.nl  18-04-2011
Trefwoorden: Campagne, Business To Business, Whitepapers

Veel van onze klanten zien er erg tegen op om hun kennis, die ze door de jaren heen verworven hebben, op papier te zetten. Toch hoeft u als bedrijf zijnde echt niet bang te zijn voor het delen van uw kennis in een whitepaper.

Delen van kennis is géén vrijbrief voor de concurrent.

Een eerste ingeving is vaak: “Ik kan helemaal niet schrijven! En waarover moet ik dan schrijven? Ik wil niet dat mijn concurrenten ons gaan na-apen…” Niemand wil al zijn kaarten zomaar vrijgeven. Dat komt goed uit! Juist bij whitepapers en artikelen is het van belang, dat u niet meteen al uw kennis vrijgeeft en slechts een tipje van de sluier licht. Een goed kennisdocument is zo geschreven, dat er nog voldoende gesprekstof overblijft. Het document is namelijk bedoeld om in contact te komen én te kunnen blijven met uw prospects.

Iedereen heeft kennis die gedeeld kan worden.

Of u nu net begonnen bent, of juist al vele jaren actief bent binnen een bepaalde bedrijfstak: iedereen heeft iets te melden! Door simpelweg te schrijven over eigen ervaringen geef je al kennis weg, die door anderen als zeer interessant gevonden kan worden.

Alles valt of staat met de juiste insteek.

De opbouw is eigenlijk heel simpel: start met een probleem, geef een aantal mogelijke oplossingen en eindig ermee dat uw product of dienst ook kan bijdragen aan de oplossing. Bij emedia zien wij een grote respons op kennisdocumenten waarin praktische tips &trics, checklisten en trends zijn opgenomen. Ga er dus niet vanuit dat uw doelgroep weet heeft van feiten die voor u de normaalste zaak van de wereld lijken. U bent immers de expert.

Mocht u nog steeds huiverig zijn om zelf een whitepaper te schrijven, dan heeft emedia contactgegevens van diverse partijen die dit voor u zouden kunnen doen.

Trefwoorden: Business To Business, Campagne, Emailmarketing Permission, Whitepaper Marketing, Whitepapers,