10 tips voor een landingspagina die verkoopt

Door: Goede Zaken  02-04-2008

1. Bouw vertrouwen op
Zet een of twee testimonials boven de aanhef van de eerste webpagina. Dat schept meteen een sfeer van vertrouwen.

2. Gebruik een aanhef die nieuwsgierig maakt
Direct in de kop/aanhef moet je de lezer nieuwsgierig maken, een belofte doen of in elk geval zorgen dat hij verder wil lezen.

3. Verzamel e-mailadressen
Zorg dat u het e-mailadres van een bezoeker krijgt, ook al koopt hij geen product. Bijvoorbeeld door een gratis catalogus of nieuwsbrief aan te bieden in ruil voor het e-mailadres.

4. Gebruik veel testimonials
Testimonials zijn heel belangrijk, omdat mensen bang zijn voor loze beloften op internet. De nieuwste mode: video testimonials. De bezoeker klikt en ziet en hoort een klant die je product aanprijst.

5. Gebruik veel bullets
Noem veel unique selling points van je product en zet ze in een bulleted list; hoe meer hoe beter, dan heeft de lezer het gevoel dat hij waar krijgt voor zijn geld.

6. Voer een conversatie
Veel sites zijn droog en bevatten alleen informatie. Maar de lezer wil een tekst die hem pakt en aanspreekt.

7. Speel in op emoties
Een logisch verhaal kan werken, maar nog beter is het om in te spelen op de emoties die je product kunnen oproepen. Bedenk waar de lezer naar op zoek is en spreek hem daarop aan.

8. Los het probleem van de lezer op
Zodra je de attentie van de lezer hebt met emotionele tekst die zijn probleem beschrijft, zet je je product neer als de oplossing. En toon dit aan!

9. Zorg dat je aanbod actueel is
Hoe beter je tekst aansluit bij actuele gebeurtenissen en problemen, hoe beter de conversie. Dit geldt in het bijzonder voor financiële en beleggingsinformatie.

10. Benadruk de niet-goed, geld-terug garantie
Al je concurrenten geven dit soort garanties, dus jij moet dit ook doen. Als je een goed product heb, zal je zelden of nooit iets terug hoeven te betalen.

11. Bonus tip – geef gratis dingen weg
Online kopers willen gratis leuke dingen, zoals CD’s, rapporten, software etc. Zorg dat er voor elk product dat je verkoopt minstens één gratis bonus is.