Bacardi 55DSL Store vanaf vandaag geopend in Amsterdam

Bacardi 55DSL Store vanaf vandaag geopend in Amsterdam van Het Pr Bureau

Door: Het Pr Bureau  01-06-2007
Trefwoorden: Fashion, Catering, Interieur

-Persbericht-

Andrea Rosso opent eerste guerrilla store ter wereld voor thuisfeesten
Bacardi 55DSL Store vanaf vandaag geopend in Amsterdam

Amsterdam, vrijdag 1 juni 2007 – Vanaf vandaag is de eerste guerrilla store voor thuisfeesten ter wereld – de Bacardi 55DSL Store – te vinden op de Ferdinand Bolstraat 16 te Amsterdam. Gisteravond openden Andrea Rosso en Marco Ferrari tijdens een exclusief openingsfeest deze vernieuwende tijdelijke winkel, met als centrale thema ‘Home Party Improvement’. De store biedt tot 1 juli dit jaar alles op het gebied van mode, muziek, eten, drinken en de aankleding van je huis, voor het geven van je ultieme thuisfeest. Het initiatief zal na Amsterdam wellicht een vervolg krijgen in andere Nederlandse en buitenlandse topsteden.

Bacardi en 55DSL gaven gisteren bij de opening het goede voorbeeld voor de organisatie van een mooi feestje. Onder aanwezigheid van namen als Jelka van Houten en De Jeugd van Tegenwoordig, werd een passend startschot gegeven voor de winkel. De officiële opening werd op gepaste wijze verricht door Andrea Rosso, wereldwijd creative director van 55DSL en designer van het interieur van de shop, en Marco Ferrari, global marketing manager van Bacardi. Door een massale toast met zelfgemaakte cocktails werd de onthulling van de shop ingeluid. Daarna kon iedereen op zijn gemak de store zorgvuldig verkennen.

Oneindige inspiratie
De beide merken creëren met de guerrilla store een plek waar mensen terecht kunnen voor inspiratie en het kopen van spullen voor een do-it-yourself thuisfeest. Zo zijn in de winkel playlists te beluisteren van internationale top-dj’s, is limited edition kleding verkrijgbaar en zijn allerhande accessoires te koop die je thuisfeest in een handomdraai kunnen upgraden. “Voor deze guerrilla store werken we intensief samen met jonge opkomende mixologists, muzikanten, producenten en locaal creatief talent,” aldus Yorick van Baarsel, marketing manager van Bacardi Nederland. “Mede dankzij hen kunnen we drie keer per week aansprekende workshops bieden over afwisselend muziek, mode, cocktails en eten. Het primaire doel van deze store is dan ook allerminst de verkoopomzet. Het belangrijkste is dat we onze doelgroep inspireren en helpen bij het geven van een ‘top-notch’ thuisfeest,” besluit Van Baarsel.

Tiptop thuisfeestje
Naast de expertise die tot uiting komt in de workshops, hebben Bacardi en 55DSL samen met experts op het gebied van muziek, mode, eten, drinken en styling een aantal praktische tips opgesteld om een thuisfeest eenvoudig of juist op onverwachte wijze te kunnen perfectioneren. Zo kan het gebruik van gekleurde lichtfilters de huiskamer een totaal
andere sfeer geven, en kan met een badkuip vol ijsblokjes in een handomdraai een extra koelkast worden gecreëerd. De geboden tips&trics variëren van stijlgerichte en vernieuwende, tot praktische en kostenbesparende adviezen. Zo benadrukken ze het gebruik van een waterdichte afvalbak en voldoende bescherming voor de vloer rondom de cocktailtafel om het huis netjes te houden, en raden ze dames aan om in hun kleding een minimum van drie verschillende kleuren te hanteren.

Tetris door Andrea Rosso
Het unieke en opvallende interieur van de ‘Bacardi 55DSL Store’ is ontworpen door Andrea Rosso. Als inspiratie gold de digitale wereld, en met name computerspel Tetris. Zo is er gebruik gemaakt van verlichte blokken en geometrische vormen, die direct doen denken aan de beroemde game. De winkel is dusdanig vormgegeven dat het bezoekers op een laagdrempelige manier moet inspireren voor het geven van een thuisfeest. Zo is het totale interieur gemaakt van dezelfde dozen als waar de aankopen in worden verpakt. Het kan dus zijn dat net nieuw aanschafte spullen vervoerd worden in de doos die kort daarvoor nog als tafel fungeerde. Op deze manier komt het tijdelijke karakter van de guerrilla store nog eens extra naar voren: de winkel wordt letterlijk leeggekocht!

Over Bacardi
Bacardi Nederland N.V. is het grootste premium spirits & wines bedrijf van Nederland en is een volle dochter van multinational Bacardi Ltd. Bekende merken van Bacardi Nederland N.V. zijn onder meer Bacardi Superior, Bacardi Limón, Bacardi Razz, Bacardi Cóco, Bacardi Breezer, Martini vermouth, Martini Asti, Martini Prosecco, Fiero, Bombay Sapphire gin, Grey Goose vodka, Eristoff vodka, Eristoff premixen, Ypióca cachaça, Jack Daniel’s whisky, Southern Comfort, Finlandia vodka, Offleyport, Glen Deveron whisky en Veuve Amiot. Bacardi Nederland N.V. opereert vanuit haar kantoor in Gouda. www.bacardi-nederland.nl

Over 55DSL
55DSL is opgezet in 1994 als onderdeel van de Diesel Group in de tijd dat action sports, muziek en internet opkomende invloeden op de mode waren. 55DSL is uitgegroeid tot een uniek street wear merk met sterke sportinvloeden. Het wordt wereldwijd verkocht, met Japan, Italië, Groot-Brittannië, Frankrijk, en de Verenigde Staten als grootste markten. De kwaliteit van het product, het vernieuwende design, de gebruikte materialen en de styling zijn constant in ontwikkeling om aan de wensen van de hedendaagse jonge, modebewuste street wear consument te kunnen voldoen. www.55dsl.com.  

- Einde bericht -


**NOOT voor de REDACTIE**

Voor vragen en/of meer informatie over de Bacardi 55DSL Store en/of het programma van de workshops, kunt u contact opnemen met Ivo van den Brand van Het PR Bureau:

Het PR Bureau
Ivo van den Brand
020 – 670 22 32
06 – 42 133 764
[email protected]

Tevens is gratis beeldmateriaal opvraagbaar van zowel de opening als de store, geschikt voor publicatie en vrij van rechten te gebruiken. Verder kunt u ook terecht op www.bacardi55dslstore.nl/pers.

Trefwoorden: 55dsl, Bacardi, Bol, Catering, Cocktail, Dj, Drinken, Eten, Fashion, Guerrilla, Inrichting, Interieur, Mode, Muziek, Primeur, Rum, Styling, Waller, Wereld,