Coca-Cola en iTunes lanceren grootste muziekpromotie ooit

Door: Het Pr Bureau  06-06-2007
Trefwoorden: Music, Muziek, Promotie

Na het online ter beschikking stellen van muziek via mycokemusic.com eind jaren negentig biedt Coca-Cola consumenten opnieuw een opzienbarend muziek-download-platform aan. De kick-off van de samenwerking met iTunes van Apple vond plaats na een live optreden van de band Faithless tijdens het Film Festival in Cannes. De band produceerde exclusief voor Coca-Cola een song die te downloaden is op de website van Coca-Cola en iTunes.

Codes in verpakkingen
Via de website www.coca-cola.nl/music en het intoetsen van één van de vijftien miljoen iTunes codes die in de Nederlandse verpakkingen van 4-packs van 1,5 liter flessen of 6-pack blikjes en 0,5 liter flessen zijn verpakt, kunnen liefhebbers de muziek gratis bemachtigen en controleren of ze een prijs hebben gewonnen. Naast het kosteloos downloaden van muziek bij aankoop van een product
Coca-Cola, Coca-Cola light of het nieuwe Coca-Cola Zero maken consumenten ook kans op het winnen van een van de exclusieve 30-GB iPods of VIP-tickets naar een groot Europees muziekfestival (Roskilde, RockWerchter en Extrema Outdoor). De actie loop van 1 mei tot 1 oktober 2007.

Chris R. Burggraeve, group marketing director for the European Union Group “In the summer of 2006 we started an innovative new partnership with iTunes, the promotion aims to reinvent the ways young people create, listen to, and experience music every day.” Eddy Cue, Apple’s vice president van iTunes: “iTunes is the world’s most popular online music store selling 58 songs every second at a rate of 5 million tracks a day, we've already had great success working with Coca-Cola over the past year and this new pan-European initiative gives music fans across Europe the ability to download free music all summer long.”

Over Coca-Cola
Coca-Cola Company is de grootste frisdrankproducent ter wereld. Naast het merk Coca-Cola produceert en exploiteert het bedrijf vier van de vijf grootste frisdrankmerken ter wereld, te weten: Coca-Cola light, Fanta en Sprite. Daarnaast biedt het bedrijf een breed assortiment van andere dranken, waaronder light frisdranken, waters, vruchtensappen, thee, koffie en sportdranken aan. Middels het wereldwijde distributiesysteem levert het bedrijf dagelijks aan miljoenen consumenten, verspreid over meer dan 200 landen, in totaal meer dan 1,3 miljard consumpties. Voor meer informatie over The Coca-Cola Company, kijk ook op de website: www.thecoca-colacompany.com

Noot voor de redactie
• Voor meer informatie kunt u terecht bij Coca-Cola Nederland B.V., Marte van Esser, (010) 245 68 00.
• Voor hoge resolutie beeldmateriaal van Coke Music en iTunes kijk ook op:
www.coca-cola.nl/corporate/pers




- EINDE BERICHT -

Trefwoorden: Coca-cola, Coke, Cola, Download, Itunes, Music, Muziek, Promotie, Tunes