Desso lanceert tweede ‘Cradle to Cradle’ tapijttegel

Desso lanceert tweede ‘Cradle to Cradle’ tapijttegel van Het Pr Bureau

Door: Het Pr Bureau  04-05-2009
Trefwoorden: Tapijt, Desso, Cradle To Cradle

Waalwijk, 4 mei 2009 – Met de introductie van de Torso tapijttegel heeft tapijtfabrikant Desso haar tweede tapijttegel met een ‘Cradle to Cradle’ certificaat gelanceerd. Hiermee zet Desso een nieuwe stap in het streven om in 2020 over een volledige Cradle to Cradle productlijn te beschikken. Eerder dit jaar bracht Desso al de Pallas tapijttegel op de markt. “Met de nieuwe tegel verbreden we de mogelijkheid voor onze klanten om voor een verantwoord product te kiezen en hebben we een belangrijke nieuwe stap gezet richting onze doelstelling voor 2020,” aldus Stef Kranendijk, CEO van Desso.

In de huidige economische tijden is het belangrijk steeds te vernieuwen. Duurzaam ondernemen komt hierbij vaak aan bod en is aan de orde van de dag. “Met de introductie van onze tweede tegel, die aan de Cradle to Cradle voorwaarden voldoet, hebben we onze kernwaarde met betrekking tot duurzaamheid verder verstevigd,” zegt Kranendijk.

Cradle to Cradle kost tijd en moeite
Voor Desso is de C2C filosofie een essentieel onderdeel van de productie. Deze gedachtegang, ontwikkeld door de Duitse chemicus Michael Braungart, richt zich op het hergebruik van productgrondstoffen. De essentie is dat producten worden ontwikkeld met de achterliggende gedachten dat ze weer uit elkaar kunnen worden gehaald. De losse onderdelen moeten vervolgens als grondstof kunnen dienen voor nieuwe producten zonder in waarde te dalen.

“De Cradle to Cradle gedachte is inmiddels in een vergevorderd stadium binnen onze organisatie. Zo zijn afvalscheiding, recycling, CO2-reductie en waterzuivering al jaren vaste elementen in het productieproces,” zegt Kranendijk. Om een C2C product te realiseren moet het gehele productieproces, inclusief die van leveranciers, aan de voorwaarden voldoen. Een enorme klus volgens Kranendijk. “Juist vanwege de tijd en moeite die we er in hebben gestoken zijn we enorm trots dat we een tweede tegel hebben geproduceerd.”

Kleur voor een fris effect
De ‘Torso’ tegel wordt in 60 verschillende kleuren geproduceerd en speelt daarmee flexibel in op de wensen van de markt. “Met het wijde kleurenspectrum en het gemak van de tegelstructuur, kunnen we een frisse uitstraling genereren die we makkelijk kunnen aanpassen,” aldus Alexander Collot d’Escury, Chief Commercial Officer van Desso. Geen wijnrode tapijten dus, maar hippe kleuren gecombineerd met strakke vormen.



Over Desso
Desso is al meer dan 80 jaar een betrouwbare partner in tapijtfabricage met toepassingen in onder meer kantoren, openbare gebouwen, scholen, ziekenhuizen en vliegtuigen. Duurzaamheid en creativiteit zijn belangrijke kernwaarden die tot stand komen in het design en de Cradle to Cradle-doelstellingen. Onder de klanten bevinden zich onder andere Rabobank, ABN AMRO, KPN, KLM, Marriot Hotels en Virgin Atlantic. www.desso.com.

-Einde bericht-

**NOOT VOOR DE REDACTIE** Niet bestemd voor publicatie.

Kranendijk is spreker op het Cradle to Cradle seminar van Michael Braungart op woensdag 6 mei in Brussel. Daarnaast treedt hij op als gastspreker op het Pro Memorie congres 2009 van de Rijksuniversiteit Groningen op donderdag 14 mei.

Voor meer informatie, interviewverzoeken en foto’s in hoge resolutie vrij van rechten te gebruiken en geschikt voor publicatie, kunt u contact opnemen met:

Desso
Marie Clavel
0416-684 200
[email protected]

Het PR Bureau
Ruben Cusell
020-670 22 32
[email protected]
Zie voor meer informatie over Desso ook: www.desso.com.

Trefwoorden: Cradle To Cradle, Desso, Tapijt