‘Eco-logisch’ wint thuiswinkel award 2009 voor beste starter

Door: Het Pr Bureau  01-04-2009
Trefwoorden: Bouwen, Duurzaamheid, Bouwmarkt

Amsterdam, woensdag 1 april 2009 – Eco-logisch heeft de vakprijs voor beste starter van 2009 in de wacht gesleept. Deze jaarlijkse prijs gaat naar de meest spraakmakende, creatieve, succesvolle en innovatieve startende onderneming van Nederland. Eco-logisch is een duurzame bouwmarkt waar zowel online als offline kan worden besteld. Eind vorig jaar viel Eco-logisch ook al in de prijzen. De onderneming was toen winnaar van de Gouden Kans, het jaarlijkse evenement van Het Kansenkanon voor de meest innovatieve onderneming van Noord-Holland

De jury was vooral onder de indruk van de mogelijkheden om producten weg te kunnen stemmen waardoor de klant het assortiment bepaalt. “We hebben ons bij de start van Eco-logisch afgevraagd wat we konden doen om de klant zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn. Hem zelf laten bepalen wat er bij ons te koop is leek ons de beste manier,” vertelt Rob Bos, eigenaar van Eco-logisch, enthousiast.

Het nieuwe winkelen
“Het winnen van een thuiswinkel award is voor ons een bevestiging van het groeiende belang van duurzame producten! ” aldus Bos. Het Amsterdamse Eco-logisch is de eerste webwinkel in Europa met uitsluitend duurzame producten. Bos: “Met Eco-logisch maken we duurzaam bouwen toegankelijk. We zijn winkel, groothandel en webwinkel in één. Wij noemen dat het ‘nieuwe winkelen’. We zetten ons in voor het creëren van een online community, waarbij we vaklui en klanten via ons duurzame productassortiment bij elkaar brengen.”

Kennis is key
De consument is nog vaak onbekend met de vele nieuwe duurzame producten. Hierdoor is productinformatie erg belangrijk. Denk daarbij aan specifieke informatie over isolatiewaarde, verwerkingsmogelijkheden en energiebesparing die bepaalde producten opleveren. Rob Bos: “ We zien het als een belangrijke taak om de klant te informeren over wat er allemaal mogelijk is op het gebied van duurzaam bouwen. De mogelijkheden zijn enorm, maar daar moet je klanten wel op wijzen. Zowel offline als online voorzien we duurzame bouwers voortdurend van informatie, tips en adviezen.”

Over Het Kansenkanon
Het Kansenkanon is een innovatieprogramma van Syntens, gefinancierd door het ministerie van Economische Zaken, de provincie Noord-Holland en sinds dit jaar ook door de gemeente Amsterdam en het Europees Fonds voor Regionale Ontwikkeling (EFRO). Het programma loopt al sinds 2004 en werd wegens succes afgelopen jaar verlengd met drie jaar. Doel van het innovatieprogramma is het stimuleren van de kenniseconomie in Noord-Holland. Het programma biedt ondernemers advies, brengt hen in contact met collega-ondernemers en kennisinstellingen, initieert en begeleidt samenwerking en levert bijdragen aan de advieskosten van experts. Voor meer informatie zie www.kansenkanon.nl.  

- Einde Bericht -


**NOOT VOOR DE REDACTIE** Niet bestemd voor publicatie.

Voor meer informatie en/of interviews kunt u contact opnemen met:

Eco-Logisch
Rob Bos
020-2629467
[email protected]  

Het Kansenkanon
Perry Smit (betrokken adviseur)
088-4440444
[email protected]


Zie voor meer informatie over Het Kansenkanon ook: www.kansenkanon.nl en voor meer informatie over Eco-Logisch www.eco-logisch.eu.  


Trefwoorden: Bouwen, Bouwmarkt, Duurzaamheid