Grootste online maaltijdbezorger breidt keuken uit

Door: Het Pr Bureau  07-05-2009
Trefwoorden: Website, Lancering, Just-eat.nl

Utrecht, 7 mei 2009 – Het grootste online platform voor het bezorgen van maaltijden, Just-eat.nl, lanceert vandaag een nieuwe website. De website heeft vanaf vandaag een geheel nieuwe indeling en design. Naast frisse kleuren en een overzichtelijke strakke indeling, biedt Just-Eat.nl de besteller meer gemak en transparantie. Met de nieuwe website wil het online platform zijn groei verder doorzetten. Ook internationaal, want vanaf april is Just-Eat ook actief in België. Vorige maand is de online maaltijdbezorger bovendien genomineerd voor een Thuiswinkel Award.

Laurens Groenendijk, CEO van Just-Eat Benelux, verwacht dat de nieuwe website zo’n vijf procent meer conversie per dag zal gaan genereren. “Conversie is het aantal mensen dat na een bezoek aan de website daadwerkelijk overgaat tot een bestelling, leg Groenendijk uit. En dit geval hebben we het over € 50.000,00 tot € 80.000,00 aan bestellingen per dag. Dat zijn een hoop pizza’s!”

Smakelijke nieuwe website
Op de nieuwe website staan het gebruiksgemak en transparantie voor de bezoeker voorop. De geschreven recensies zijn gemakkelijk in te zien, en bezoekers kunnen daarnaast direct zien hoe populair een restaurant is in special rankings. Wanneer er een keuze gemaakt is voor een keuken, dan kan via een Google Maps-widget bekeken worden waar het restaurant is, zodat men kan besluiten om af te halen of te laten bezorgen. Bovendien is het nog steeds mogelijk om via de telefoon te bestellen. “We merken dat sommige mensen het toch fijn vinden iemand om aan de telefoon te hebben. Om deze reden kunnen mensen tot elf uur s’ avonds telefonisch een bestelling plaatsen,” aldus Groenendijk.

Crisis Kroket
Just-Eat.com, de grote broer van Just-Eat.nl, is marktleider in Europa, zowel qua bestellingen als aantallen restaurants, en heeft momenteel 140 medewerkers. Ook het Nederlandse platform groeit nog even hard, ondanks de crisis, met zo’n 20 procent per maand. “Momenteel nemen vooral de bestellingen van de goedkopere snacks toe, terwijl de meer luxe maaltijden minder worden besteld,” aldus Groenendijk. “De kroket biedt toch een beetje troost in deze economisch zware tijden.”

Gezonde trends
Naast het traditionele fastfood en de pizza, kan men ook voor een gezonde en verse hap gaan. “Momenteel zien we een duidelijke trend van nieuwkomers in de bezorgmarkt die zich hoofdzakelijk richten op gezonde en verse producten. Denk bijvoorbeeld aan Go Fresh Shop in de hoofdstad,” aldus Groenendijk. “Met de nieuwe website willen we deze nieuwkomers en onze bestaande restaurants de mogelijkheid bieden zichzelf te profileren. Gezond of niet gezond,” voegt Groenendijk toe.

Ingenieus GPRS-systeem
Als enige online maaltijdbezorger in Nederland kan men via Just-Eat.nl bij elk restaurant online betalen en een afhaalorder plaatsen. De online maaltijdbezorger maakt daarvoor sinds 2006 gebruik van de gepatenteerde Just Connect Technologie (JCT). Via een GPRS-netwerk staan restaurants direct in contact met de computer van de besteller. De door Just-Eat.nl zelf ontwikkelde box laat een restaurant weten wat er besteld is en waar vandaan. “De JCT Box bestaat uit een simkaart, een beeldscherm en een thermische bonnenprinter. Je hebt eigenlijk alleen een stopcontact nodig en klaar is Kees,” vertelt Groenendijk. “Zo kan het restaurant via de box aan de besteller zelfs laten weten wanneer de bestelling klaar is.”

Over Just-Eat
Just-Eat.com is het grootste online platform voor het bezorgen van maaltijden in Europa. Dit zijn 15 miljoen bezorgde maaltijden per jaar, met 5000 aangesloten restaurants in onder andere Denemarken, Engeland, Zweden, Ierland, IJsland en Nederland. Just-Eat.nl maakt onderdeel uit van het van oorsprong Deense bedrijf. In Nederland bundelt het platform de krachten van ruim 1.200 bezorgrestaurants, van grote ketens als Domino's, Taco Mundo en New York Pizza tot lokale snackbars en shoarmazaken.

Met de gepatenteerde Just Connect Technologie maakt Just-Eat.nl het als enige aanbieder direct contact tussen klant en keuken mogelijk. Naast een uitgebreid online betalingsysteem, biedt het platform promotionele, communicatie- en after sale diensten aan voor zijn restaurants. Consumenten kunnen naast bestellingen, ook gebruik maken van een online helpdesk via de live chat service, een online spaarsysteem en de mogelijkheid om aangesloten restaurants te recenseren. Zie voor meer informatie: www.just-eat.nl

-Einde bericht-

***Noot voor de redactie ***

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Just-eat
Laurens Groenendijk, CEO Benelux
T. 030 - 7440 060
M. 06 – 622 520 352
E. [email protected]

Het PR Bureau
Suzanna Ruis / Ruben Cusell
T. 020 – 670 22 32
E. [email protected] / [email protected]

Trefwoorden: Just-eat.nl, Lancering, Website,