Nieuw business model voor advieswereld

Door: Het Pr Bureau  04-07-2007
Trefwoorden: Business, Strategie, Model

- Persbericht -

Boardroom adviseurs Van der Mandele en Parker starten Parma Group
Nieuw business model voor advieswereld

Amsterdam, woensdag 4 juli 2007 – Topadviseurs Martijn van der Mandele (59) en James Parker (55) zijn samen een nieuw bureau begonnen: Parma Group. Beide heren behoren tot de éminence grise van de internationale advieswereld. Des te opvallender is hun afwijkende business model: ‘hard’ analytisch strategieadvies zonder grote junior teams. Dat laatste besteden ze uit.

Van der Mandele is een bekende naam binnen de top van de strategische advieswereld. Hij startte in 1984 en stond aan de wieg van Nederlandse vestigingen van zowel Booz Allen & Hamilton als van Arthur D. Little. Dit laatste kantoor bouwde hij - parallel aan zijn functie in de Europese directie - uit naar meer dan 70 adviseurs. De afgelopen vijf jaar was Van der Mandele President van Rand Corporation in Europa, waaraan hij als Senior Fellow verbonden blijft.

“Wij signaleren een toenemende behoefte aan op analyse gebaseerd senior advies, ook bij de grotere consultingorganisaties. Immers, de informatievergaring is in de laatste jaren door het gebruik van internet en door outsourcing naar gespecialiseerde buitenlandse ondernemingen aanzienlijk vergemakkelijkt,” aldus Van der Mandele. “Wat James en ik met Parma Group hebben bedacht, is een adviesmodel dat op dit moment nog niet wordt gehanteerd. Inhoudelijke impact zonder hofhouding zou je dat kunnen noemen.”

Zijn Britse compagnon James Parker was één van de oprichters en leiders van de Mitchell Madison Group. In de jaren negentig groeide dit bureau in zeven jaar tijd van veertien naar ruim duizend mensen wereldwijd. Voordien werkte Parker bij onder meer Barclays Bank en McKinsey. Van 2003 tot 2005 was hij Managing Partner van Boer & Croon Corporate Strategy, waarna hij voor zichzelf begon.

Parma Group richt zich met name op strategie en organisatie binnen zakelijke dienstverleners - zoals advocatenkantoren, accountants, ingenieursbureaus, software leveranciers en consultants - en verder op de financiële sector en andere kennisintensieve en ‘high-tech’ ondernemingen.

Nieuwe lichting leiders opleiden
Parma Group speelt in op de behoefte van ondernemingen en professionele organisaties om intensief met senior adviseurs samen te werken. “Ervaren adviseurs bevorderen de kennisoverdracht binnen de klantorganisatie, waardoor wij snel ingewerkt zijn en de implementatie onmiddellijk op gang komt,” aldus Parker. “We merken bovendien dat ondernemingen het interessant vinden om met ons te werken, omdat we hun toekomstige leiders kunnen opleiden. Zowel de hoogconjunctuur van dit moment als de vergrijzing, resulteren in een sterk toenemende vraag naar capabel leiderschap op alle niveaus. De nieuwe lichtingen zijn dun gezaaid en vaak onervaren. Wij moeten ze dus zorgvuldig maar rap klaarstomen.” Parma Group zal zich bij de eigen recrutering uitsluitend richten op ervaren adviseurs die op partnerniveau hebben gewerkt bij internationale topconsultancies.

Over Parma Group
Parma Group helpt ondernemingen om strategie te ontwikkelen en draagvlak te creëren in alle geledingen van de organisatie. Parma is in 2007 opgericht door de internationale topadviseurs Martijn van der Mandele en James Parker. Zie ook www.parmagroup.nl.

- Einde bericht -


**NOOT voor de REDACTIE**

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Marnix Geus, Het PR Bureau. Hij coördineert de mediacontacten voor de heren Van der Mandele en Parker en is bereikbaar op 020 – 670 22 32 of 06 – 12 99 10 06 en anders per e-mail via: [email protected]

Via bovenstaande gegevens kunt u tevens hoge resolutie beeldmateriaal opvragen, geschikt voor publicatie en vrij van rechten te gebruiken.

Trefwoorden: Business, Mandele, Model, Parma, Senior, Strategie,