Uitgaand Nederland feest thuis

Door: Het Pr Bureau  10-05-2007
Trefwoorden: Muziek, Eten, Mode

Bacardi en 55DSL openen guerrilla store voor thuisfeesten

Amsterdam, donderdag 10 mei 2007 – Thuis feesten organiseren, is het nieuwe uitgaan. En daarin zijn mensen steeds meer op zoek naar kwaliteit. Huiskamers worden met zorg verbouwd en het lauwe biertje maakt plaats voor de cocktail. Dit blijkt uit internationaal trendonderzoek van Bacardi in samenwerking met Streative Branding. Bacardi en 55DSL spelen hierop in en openen een tijdelijke winkel die gericht is op het geven van thuisfeesten. De ‘Bacardi 55DSL Store’ is vanaf 31 mei aanstaande te vinden op de Amsterdamse Ferdinand Bolstraat 16.

Muziek, mode, eten, drinken en aankleding
De tijdelijke winkel richt zich op muziek, mode, eten, drinken en aankleding. Het centrale doel van deze shop is ’Home Party Improvement’. Hiermee creëren Bacardi en 55DSL een plek, waar mensen terecht kunnen voor inspiratie en het kopen van spullen voor het geven van hun do-it-yourself thuisfeest. De winkel biedt workshops en er wordt samengewerkt met jonge opkomende mixologists, muzikanten, producenten en locaal creatief talent.

“Dit initiatief is ingegeven door verschillende trends die we signaleren,” aldus Yorick van Baarsel, Marketing Manager Bacardi Nederland. “We zien dat de ‘thuisomgeving’ steeds belangrijker wordt. Thuis maak je bijvoorbeeld dezelfde koffie die je vroeger alleen maar op een Italiaans terras kon krijgen. Daarbij wordt het steeds populairder om vrienden bij je thuis uit te nodigen. Ook kwaliteit wordt steeds belangrijker. Kijk maar naar de huidige cocktailhype. Steeds meer mensen willen lekker eten, lekker drinken en er daarbij goed uitzien.”

Tetris door Andrea Rosso
Verantwoordelijk voor het interieur van de ‘Bacardi 55DSL Store’ is Andrea Rosso, wereldwijd Creative Director van 55DSL. Als inspiratie gold de digitale wereld, en met name computerspel Tetris. Zo is er gebruik gemaakt van verlichte blokken en geometrische vormen, die direct doen denken aan deze beroemde game.

De winkel is dusdanig vormgegeven dat het bezoekers op een laagdrempelige manier moet inspireren voor het geven van een thuisfeest. Zo is het totale interieur gemaakt van dezelfde dozen als waar de aankopen in worden verpakt. Het kan dus zijn dat net nieuw aanschafte spullen vervoerd worden in de doos die kort daarvoor nog als tafel fungeerde. Op deze manier komt het tijdelijke karakter van de guerrilla store nog eens extra naar voren: de winkel wordt letterlijk leeggekocht!

New York, Parijs, Londen?
Van Baarsel sluit niet uit dat het concept in de toekomst ook in steden als Miami, Milaan en Londen zal worden geïntroduceerd. “Op dit moment concentreren we ons op Nederland en kijken we enorm uit naar de opening,” aldus Van Baarsel.

Over Bacardi
Bacardi Nederland N.V. is het grootste premium spirits & wines bedrijf van Nederland en is een volle dochter van multinational Bacardi Ltd. Bekende merken van Bacardi Nederland N.V. zijn onder meer Bacardi Superior, Bacardi Limón, Bacardi Razz, Bacardi Cóco, Bacardi Breezer, Martini vermouth, Martini Asti, Martini Prosecco, Fiero, Bombay Sapphire
gin, Grey Goose vodka, Eristoff vodka, Eristoff premixen, Ypióca cachaça, Jack Daniel’s whisky, Southern Comfort, Finlandia vodka, Offleyport, Glen Deveron whisky en Veuve Amiot. Bacardi Nederland N.V. opereert vanuit haar kantoor in Gouda.
www.bacardi-nederland.nl

Over 55DSL
55DSL is opgezet in 1994 als onderdeel van de Diesel Group in de tijd dat action sports, muziek en internet opkomende invloeden op de mode waren. 55DSL is uitgegroeid tot een uniek street wear merk met sterke sportinvloeden. Het wordt wereldwijd verkocht, met Japan, Italië, Groot-Brittannië, Frankrijk, en de Verenigde Staten als grootste markten. De kwaliteit van het product, het vernieuwende design, de gebruikte materialen en de styling zijn constant in ontwikkeling om aan de wensen van de hedendaagse jonge, modebewuste street wear consument te kunnen voldoen. www.55dsl.com

- Einde Bericht -

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

**NOOT voor de REDACTIE**

De officiële opening van de Bacardi 55DSL Store vindt plaats op donderdag 31 mei 2007, aan de Ferdinand Bolstraat 16 te Amsterdam. Hiervoor ontvangt u te zijner tijd een persuitnodiging met nadere informatie.

Voor vragen, opmerkingen en/of meer informatie kunt u terecht bij:

Het PR Bureau
Jacqueline Bosselaar of Ivo van den Brand
Telefoon: 020 – 670 22 32
E-mail: [email protected] of [email protected]

Tevens is gratis beeldmateriaal opvraagbaar, vrij van rechten te gebruiken voor publicatie.

Trefwoorden: 55dsl, Aankleding, Bacardi, Drinken, Eten, Feest, Mode, Muziek, Rosso,