Nederlandse meisjes te dik voor bikini?

Door: Ilse Media Groep  08-05-2008

Nederlandse meisjes te dik voor bikini?

~ Pubermeisjes gaan massaal op dieet ter voorbereiding op de zomer ~



Amsterdam, 8 mei 2008 - De zomer komt er weer aan, maar de Nederlandse jeugd lijkt er nog niet klaar voor. Maarliefst 35 procent van de meisjes tussen 14 en 18 jaar wil eerst nog afvallen voordat ze in een bikini durft. Een vierde stelt het dragen van een bikini uit omdat ze te wit is en 6 procent schaamt zich zodanig voor haar lijf dat ze het strand compleet mijdt. Dit blijkt uit onderzoek van www.fancy.nl naar tevredenheid onder pubers over uiterlijk.



Meest trots op ogen

“Het gaat, maar het kan beter.” Dat zegt 41 procent van de meisjes over haar uiterlijk, maar lang niet iedereen is tevreden. Maar liefst 10 procent geeft aan zwaar ongelukkig te zijn met haar uiterlijk. Op de vraag wat de meiden het mooist aan hun gezicht vinden, scoren de ogen verreweg het hoogst (68 procent), gevolgd door de mond en daarna de tanden.



Borsten

Doorgaans vinden de meisjes hun borsten prima, al mochten ze wel wat groter zijn. Een derde is er uitermate tevreden mee. Toch geeft 11 procent van de pubers aan dat ze ontevreden zijn en iets aan hun borsten willen veranderen, waarvan 5 procent dit daadwerkelijk gaat doen.



Beyonce favoriet

Wiens uiterlijk ze wel mooi vinden, is dat van zangeres Beyonce. Meer dan 50 procent geeft aan een moord te doen voor de benen van actrice Cameron Diaz en voor de ogen van de Olsen Twins (18 procent). Van Jennifer Lopez wordt de bilpartij het meest geambieerd.



BERICHT VOOR DE REDACTIE



Over Fancy

Fancy.nl is onderdeel van Ilse Media en autoriteit op het gebied van 'all a girl 14-18 needs'. De belangrijkste pijlers zijn: beauty, fashion, love & life, wedstrijden en het populaire forum. Fancy.nl telt maandelijks 56.000 (Bron STIR, februari 2008) unieke bezoekers. Naast de website verschijnt maandelijks het gelijknamige blad: een handbag size glossy met een oplage van 80.000.



Over ilse media groep
Ilse media is actief sinds 1995 en is sindsdien uitgegroeid tot de grootste internetuitgever van Nederland. Met een rijk portfolio van 150 websites, waaronder Kieskeurig.nl, Startpagina.nl, NU.nl, SchoolBANK.nl en web-log.nl bereikt ilse media ca 79 procent van alle internetters van 13 jaar en ouder in Nederland. De jeugd- en jongerenwebsites Kaboem.nl, CU2.nl en de jongerenportalen van Yourscene.nl zijn onderdeel van ilse media dochter newrulez. Daarnaast exploiteert ilse media de vrouwen- en woonsites van Sanoma Uitgevers, de Jonge Gezinnen sites en TVGids.nl, een website van Programmabladen AKN. Het hele ilse media netwerk heeft per maand ruim negenhonderd miljoen pageviews.



Ilse media is onderdeel van Sanoma Uitgevers, met ruim 80 publiekstijdschriften en ruim 125 websites de grootste multimediale uitgever van Nederland. In 2007 haalde Sanoma Uitgevers en haar deelnemingen een omzet van 539,8 miljoen euro. Inclusief dochterondernemingen heeft Sanoma Uitgevers bijna 2000 medewerkers. Sanoma Uitgevers maakt sinds 2001 deel uit van Sanoma Magazines, de internationale tijdschriftendivisie van het Finse mediaconcern SanomaWSOY. Sanoma Magazines is met 300 tijdschriften in dertien landen een van de grootste publiekstijdschriftenuitgeverijen in Europa.



Meer informatie over de ilse media groep: www.ilsemedia.nl




Contact Ilse Media Groep

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share