Menzis kiest Customer Interaction Center van Interactive Intelligence

Menzis kiest Customer Interaction Center van Interactive Intelligence van Interactive Intelligence

Door: Interactive Intelligence  28-08-2007
Trefwoorden: Zorgverzekeraar, Contactcenter, Ip-telefonie

VoIP-contactcenteroplossing voor kwaliteitsverbetering en kostenverlaging

Amsterdam, 28 augustus 2007 – Zorgverzekeraar Menzis heeft gekozen voor het Customer Interaction Center (CIC) van Interactive Intelligence, leverancier van zakelijke communicatiesoftware en IP-telefoniesystemen. Ruim driehonderd medewerkers van Menzis gaan gebruikmaken van de op SIP gebaseerde communicatieoplossing, onder andere voor het verwerken van inkomende gesprekken, faxen en e-mails. Bovendien wordt binnen deze integrale oplossing gebruik gemaakt van Quality Monitoring (QM) en Work Force Management (WFM) voor een efficiencyslag op het gebied van roosterplanning en performanceoptimalisatie van medewerkers in het contactcenter. De oplossing wordt door Newtel Essence, 100 procent onderdeel van KPN, geleverd en geïnstalleerd.

Met CIC van Interactive Intelligence beschikt Menzis over een uniforme, locatieonafhankelijke VoIP-contactcenteroplossing met uitgebreide functionaliteit binnen één platform. CIC wordt ingezet in de contactcenters van Menzis in Wageningen, Groningen en Enschede en zal worden beheerd als één groot virtueel contactcenter. Hier komen gemiddeld zeventienduizend gesprekken per week binnen.

Performance optimalisatie
Menzis gaat voor Quality Monitoring en Work Force Management ook gebruik maken van CIC. De QM-module biedt coaching- en evaluatiemogelijkheden voor contactcenter medewerkers, waardoor betere gespreksresultaten en inzicht in de kwaliteit van gesprekken mogelijk worden gemaakt. De WFM-module draagt bij aan een efficiëntere inroostering van contactcenter medewerkers bij Menzis. Piek-, dal- en vakantieperiodes kunnen eenvoudig in kaart gebracht worden, waardoor de inzet van medewerkers geoptimaliseerd wordt. Dit brengt significante kwaliteitsverbeteringen en besparingen met zich mee.

Menzis maakte voorheen gebruik van verschillende communicatieplatformen. Zowel op technisch als op organisatorisch gebied bestonden er verschillen tussen de drie contactcenters. “Na een uitgebreide inventarisatie werd duidelijk dat door implementatie van één uniforme callcenteroplossing efficiency- en schaalvoordelen te behalen waren”, aldus Gerdo Nijman, Manager Service bij Menzis. “CIC van Interactive Intelligence is locatieonafhankelijk, makkelijk schaalbaar en beschikt over een intuïtieve interface. Met de Work Force Management module kan Menzis de contactcenter medewerkers nu efficiënter inzetten en piek- en vakantieperiodes adequaat opvangen. Met aanzienlijke kostenbesparingen als gevolg.”

----------------------
Over Menzis
Bijna 2 miljoen mensen weten zich goed verzekerd bij Menzis, één van de grootste zorg- en inkomensverzekeraars van Nederland. Menzis biedt diensten en verzekeringen aan op het gebied van zorg, gezondheidsbevordering, Arbo, verzuimreductie en reïntegratie. Menzis streeft ernaar dat de zorg duurzaam en voor iedereen toegankelijk en betaalbaar blijft.

Over Newtel Essence
Newtel Essence, 100% onderdeel van KPN, richt zich in de Benelux op organisaties die hun kennis over en communicatie met hun klanten en/of zakenpartners willen optimaliseren. Newtel Essence combineert in haar (online) klantcontact managementoplossingen zowel data- als telecommunicatietechnologie. Service en security spelen hierbij een belangrijke rol. Daarnaast levert Newtel Essence de servicenummers 0800/0900/088/1400 als toegang tot contact centers. Voor meer informatie: www.newtelessence.com.  

Over Interactive Intelligence
Interactive Intelligence Inc. (Nasdaq: ININ) levert zeer innovatieve software en services voor contactcenters en zakelijke IP-telefonie, onder andere op het gebied van contactcenter automatisering, customer self service en unified messaging.
Interactive Intelligence is opgericht in 1994, heeft wereldwijd meer dan 500 werknemers, 5 regionale hoofdkantoren en een groot aantal verkoopkantoren in Noord Amerika, Europa en Azië/Oceanië. Het Benelux hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. Wereldwijd zijn meer dan 2500 organisaties klant van Interactive Intelligence, waarvan ruim 400 in EMEA. www.inin.com.  

Meer informatie
Marcommit PR
Yvonne Fisscher
[email protected]
035-58 22 730

Trefwoorden: Communicatiesoftware, Contactcenter, Ip-telefonie, Zorgverzekeraar

Contact Interactive Intelligence

Website - Geen ingevoerd

E-mail - Geen ingevoerd

Deze pagina afdrukken

Share