LOCUNI: De charme van een lokale winkel. De kracht van internet.

Door: Locals United  11-04-2012
Trefwoorden: Kleding, E-commerce

LOCUNI: De charme van een lokale winkel. De kracht van internet. Locuni staat voor Locals United en is een Nederlandse start-up die lokale modewinkels gaat helpen de strijd aan te gaan met grote online retailers zoals Zalando en Wehkamp. In tegenstelling tot de schaalvergroting van deze partijen, laat Locuni de consument juist de lokale winkels weer vinden. Locuni.nl biedt een systeem waarmee modewinkels heel eenvoudig hun collectie online kunnen verkopen zonder dat zij direct kosten maken voor bijvoorbeeld techniek van de website, afhandelen van online betalingen, productfoto’s en marketing. De collectie kan aangeboden worden via de eigen website van de winkelier maar wordt ook aangeboden via de online winkel van Locuni. Daarnaast krijgen winkels op de website van Locuni een eigen informatiepagina met onder andere winkelimpressie-foto’s en openingstijden. Via de online winkel van Locuni kan de consument nieuwe kleding zoeken aan de hand van bijvoorbeeld type, merk, locatie en/of winkel. De consument kan dus bij bekende en vertrouwde winkels online kleding bestellen, zodat aftersales zoals support of retour bij de vertrouwde winkel kunnen worden afgehandeld. Door het systeem van Locuni kunnen winkels zonder eigen website eenvoudig online en kan de consument óók online hun favoriete winkels ontdekken en bezoeken. Momenteel wordt er met een aantal winkels gewerkt aan het vullen van de website. Locuni.nl zal naar verwachting medio mei online gaan.

Trefwoorden: E-commerce, Kleding