KLM START PROEF MET BLUETOOTH OP LUCHTHAVEN SCHIPHOL

Door: Lost Boys  08-12-2006
Trefwoorden: Bluetooth

AMSTELVEEN, 7 december 2006 - KLM is met ingang van 4 december 2006 op de luchthaven Schiphol een proef gestart met het verzenden van berichten via Bluetooth aan haar luchtreizigers. Bluetooth is een open standaard voor draadloze verbindingen tussen apparaten, zoals een mobiele telefoon of elektronische zakagenda, op korte afstand. Zodra de reiziger zich in het bereik van de Bluetooth-zender bevindt, ontvangt zij automatisch het KLM-bericht. Voorwaarde daarbij is dat de gebruiker de Bluetooth functionaliteit heeft ingeschakeld.

De introductie van dit zogenaamde BlueCasting past in KLM's streven om innovatieve kanalen in te zetten voor de communicatie met de klant. Deze actie is ontwikkeld in samenwerking met Lost Boys in Amsterdam. Dit bedrijf legt zich toe op interactieve multimediale communicatie met de consument en de zakelijke markt en werkt al jaren samen met KLM op dit terrein.

Het bericht dat reizigers nu ontvangen is een geanimeerde afbeelding die de reiziger aanmoedigt via het internet in te checken en zodoende lange wachtrijen bij de check-in op de luchthaven te voorkomen. De boodschap die de reiziger ontvangt is: "Check in online, avoid queues". Reizigers ontvangen het bericht slechts één keer. Is men tijdelijk buiten het bereik van de zender geweest, dan wordt geen tweede boodschap ontvangen.

De BlueCasting proef loopt tot 4 februari 2006. Daarna zal KLM evalueren of de reiziger een dergelijke benadering waardeert en welke verdere toepassingen in het belang van de klant kunnen worden toegevoegd.

Trefwoorden: Bluetooth

Contact Lost Boys

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share