Lost Boys ontwikkelt online redesign TNT Post

Door: Lost Boys  23-10-2006
Trefwoorden: Redesign

Op 16 oktober veranderde TPG Post in TNT Post. De naamswijziging past bij de behoefte en noodzaak om vanuit één sterk internationaal merk te opereren. Een nieuwe naam en een nieuwe huisstijl. Zo werd het alom bekende rood vervangen voor oranje. Een verandering die ook online werd doorgevoerd. Lost Boys heeft voor TNT Post het online redesign gedaan en daarnaast advies gegeven over hoe het bedrijf zowel de zakelijke als de consumentenmarkt in de toekomst via het online kanaal beter van dienst kan zijn.

Bij het redesign lag de focus op het maken van een vertaling van de TNT huisstijl naar die van TNT Post. Het vergroten van het gebruiksgemak van de nieuwe website stond ook hoog op de agenda. Tevens voerde TNT Post een eerste aanzet door voor de online strategie die met Lost Boys werd ontwikkeld. TNT Post wil de commerciële mogelijkheden van het online kanaal beter benutten. De online strategie hiervoor varieert per doelgroep.

"TNT Post online wil toe naar een naadloze aansluiting van haar serviceverlening op de veranderende behoefte van zowel de groot zakelijke markt als het MKB," vertelt Noël Manning van TNT Post. "Die verandering zit hem met name in de behoefte aan totaal of deel- oplossingen, niet direct in het aanbieden van losse producten en services. Het online kanaal is natuurlijk zeer geschikt om in dialoog te gaan met je klanten en de veranderende behoeften te monitoren. Hierdoor is effectieve inzet van selfservice in combinatie met online klanthulp steeds beter te realiseren. Met name voor klanten uit het MKB kan dit leiden tot meer zelfredzaamheid en het besef dat TNT Post eveneens oplossingen biedt voor MKB specifieke 'problemen'."

Voor de consumentenmarkt zal de nadruk steeds meer liggen op het uitvergroten van de leuke postmomenten. Het gaat hierbij om het bieden van inspiratie met betrekking tot verzendmomenten als Valentijnsdag, kerst en verjaardagen. Daarnaast wil TNT Post ook de 'moet' postmomenten versnellen en vergemakkelijken," aldus Emmelien Kneppers van Lost Boys. "Wij zijn trots dat Lost Boys na de eerdere sites van TPG Post nu ook de transitie naar TNT Post heeft mogen realiseren. Ook met de nieuwe huisstijl en klantbenadering heeft TNT Post online nog steeds een bekende en betrouwbare uitstraling, waarbij de ontsluiting van functionaliteiten en de dialoog met de klant geoptimaliseerd is."

Trefwoorden: Redesign

Contact Lost Boys

Website - Geen ingevoerd

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share