PERSBERICHT: CLAUDIA STRATER KENT U BETER

Door: M-wise  07-11-2007
Trefwoorden: Klantenkaart, Loyalty, Klantbinding

CLAUDIA STRÄTER KENT U BETER
Het oer-Hollandse modehuis Claudia Sträter slaat een nieuwe richting in met de introductie van haar Fashion Card loyaliteitsprogramma. Hoewel het modehuis een bestand telt van ruim 100.000 klanten, ontbrak het aan de middelen om trouwe klanten te belonen. Marketingbureau M-Wise ontwierp daarom de Fashion Card. Persoonlijke benadering is key: 1 op 1 styling advies, gratis vermaken van kleding en op maat gemaakte aanbiedingen.

Meten is weten
Door een gebrek aan inzicht in het eigen klantenbestand en de mogelijkheden daarvan laten veel bedrijven kansen liggen. Zo ook Claudia Sträter. Het modehuis wilde haar klanten beter leren kennen, de vaste klanten kunnen belonen voor de trouwe klandizie en het merk laden onder de categorie 30-50; tien jaar onder de huidige doelgroep. Een loyaliteitsprogramma met een zeer persoonlijke benadering bood de oplossing.

Fashion Card
Met de Fashion Card kunnen klanten fashion points sparen en inwisselen voor korting op mode en accessoires. Op basis van het aankoopgedrag worden aanbiedingen op maat gedaan. Ook kunnen vaste klanten bij Claudia Sträter terecht voor persoonlijk stylingadvies en het gratis vermaken van kleding. Klanten krijgen bovendien hun eigen online account waarop onder andere aanbiedingen, puntensaldo en transacties zichtbaar zijn.


Claudia Sträter
Claudia Sträter is een 100% Nederlands modehuis met eigen ontwerpers. De collectie wordt verkocht in eigen winkels en shop-in-shops op toplocaties in Nederland, België, Luxemburg en Duitsland en via retailpartners wereldwijd. De keten is onderdeel van Maxeda.

M-Wise
Het Amsterdamse bureau M-Wise is gespecialiseerd in customer based marketing. M-Wise helpt organisaties meer opbrengsten uit hun klantenbestand te halen door middel van verzameling en analyse van klantgegevens. Op basis daarvan zet M-Wise resultaatgerichte marketingacties en programma’s op. Eerder deed het bureau dit voor klanten BP, de Bijenkorf, Campina en Riviera Maison.


Noot voor de redactie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Ties Top, directeur M-Wise, op telefoonnummer 020 – 3449550.

Trefwoorden: Klantbinding, Klantenkaart, Loyalty, M-wise