Eindgebruiker wil fexibele telefonie

Door: Neonova  09-06-2009


“We waren al bekend met bellen over internet en staan daar positief tegenover”, vertelt Gorter. “We gebruikten Skype om te bellen met onze onderhoudsdienst in Peru. De nieuwe Astium centrale levert echter een beduidend betere kwaliteit en we werken nu gewoon met desktelefoons. Maar er is nog een voordeel: alle Nederlandse telefoonnummers die onze technische dienst belt, gaan eerst over internet naar Nederland, waarna ze op het telefonienetwerk worden plaatst door SpeakUp. Door voice over ip in te zetten besparen we veel kosten”. Hotels.nl verwacht dan ook de telefooncentrale in 16 maanden terugverdiend te hebben.

Maar even zo belangrijk zijn de nieuwe mogelijkheden. Een voorbeeld hiervan zijn landfilters, waardoor een beller in zijn eigen taal wordt verwelkomd. Een ander groot voordeel noemt Gorter de grafische interface van de Astium. “We kunnen nu relatief eenvoudig zelf wijzigingen aanbrengen via een overzichtelijke interface. Voorheen moesten we voor iedere kleine wijziging onze leverancier bellen, welke een factuur retourneerde. Van BoerEL Telecom 'mogen' we veel zelf doen. Komen we er toch niet zelf uit, dan kunnen we altijd op ze terugvallen.”

Op de korte termijn gaat Hotels.nl de bijgeleverde Call Me Now software op de website implementeren. Websitebezoekers worden dan automatisch teruggebeld door de eerstvolgende beschikbare medewerker.