Analyse en conclusies n.a.v. Feedbacktest over 17.500 Nederlandse jongeren

Door: O.m.c. Works  15-12-2008
Trefwoorden: Jobcirlcle, Nationale Feedbacktest,

De Nationale Feedbacktest is sinds 24 november jl. te vinden op www.nationalefeedbacktest.nl. Via het versturen van een e-mail kan de initiator personen uit zijn of haar omgeving uitnodigen voor een beoordeling. Nu, 3 weken na de lancering van de Nationale Feedbacktest kunnen we een eerste analyse maken van hoe de eerste 17.500 jongeren door anderen beoordeeld worden! Over werk: 1. Ondanks het vooruitzicht van een stressvolle arbeidsmarkt, oordeelt de omgeving van de huidige generatie jongeren, dat er eerder een kleine kans is op een burnout dan een grote kans. 2. Ondanks kredietcrises verwacht de omgeving van de jongere generatie dat ze niet binnen 5 in de Quote 500 belanden, maar is ook weer niet van plan om op hun huidige werkplek te blijven zitten 3. We denken dat onze jongeren eerder trots zijn op hun werk, dan dat ze ervan walgen, aldus de deelnemers van de Nationale Feedbacktest 4. Ondanks de kredietcrises wordt er over jongeren gedacht dat ze liever leuk werk en fijne collega’s hebben dan dat ze een mooi salaris en een auto van de zaak krijgen, aldus de Nationale Feedbacktest 5. Jongeren kunnen volgens Feedback-gevers goed voor zich opkomen op hun werkplek, maar gaan absoluut niet over lijken. 6. Jongeren zijn amper jaloers op het succes van anders, zo oordeelt de omgeving. Algemeen: 1. Feedback gevers van de Nationale Feedbacktest denken dat de jongere generatie redelijk makkelijk over gevoelens praat . 2. Zelfs tijdens deze kredietcrises denken de Feedback gevers dat de deelnemers van de Nationale Feedbacktest Stichting Aap een beter ‘goed doel’ vinden dat de ‘stichting ter bevordering van mezelf 3. Jongeren zo slecht nog niet: hun eigen omgeving denkt dat ze vaker aan anderen denken dan aan zichzelf 4. Huidige generatie jongeren: geeft veel liever dan dat ze nemen: zo oordeelde hun eigen omgeving in de Nationale Feedbacktest 5. Omgeving ziet jongeren als behoorlijk vrolijk en optimistisch! 6. Onze jongeren gaan veel vaker voor Echte Liefde dan dat ze voor one night stands en slettengedrag gaan, zo vindt hun omgeving. 7. Zelfs tijdens kredietcrisis lijkt het erop dat onze jongeren zich er niet zoveel van aantrekken. Ze neigen meer naar ‘geld moet rollen, je leeft maar 1 keer’ dan dat ze wat lijken te sparen, aldus de Nationale Feedbacktest invullers.

Trefwoorden: Jobcirlcle, Nationale Feedbacktest,