BNR Nieuwsradio zet klantgerichte ondernemers in de spotlight

BNR Nieuwsradio zet klantgerichte ondernemers in de spotlight van Platform Klantgericht Ondernemen

Door: Platform Klantgericht Ondernemen  20-07-2009

Amsterdam, 17 juli 2009 – ‘De klant moet weer centraal staan’, is het adagium van menig ondernemer in reactie op de huidige crisistijd. Maar moet dat niet altíjd de positie van de klant zijn? Het nieuwe programma ‘de Grote BNR Klantenshow’ houdt vinger aan de pols bij ondernemend Nederland. Hoe klantgericht zijn wij? We weten allemaal hoe prettig het is om als klant goed geholpen te worden, maar waarom lukt het de bedrijven waarin we werken vaak niet om vanuit de klant te redeneren?

De grote BNR klantenshow wordt gemaakt door BNR Nieuwsradio. CRM Association NL (Platform Klantgericht Ondernemen) en Accenture zijn partners. Het programma gaat over het evenwicht tussen waarde voor de klant (producten, diensten, service) en waarde van de klant (omzet, winst). Dit is niet het zoveelste programma waarin consumentleed centraal staat, maar een programma dat juist vanuit het perspectief van een organisatie de relatie tussen klanten en aanbieders van producten en diensten onder de loep neemt.

“We willen de luisteraar zoveel mogelijk betrekken bij het onderwerp klantgericht ondernemen. Het wordt dan ook een interactief programma waarbij we de luisteraars uitnodigen via het weblog bnr.nl/klantenshow deel te nemen aan de BNR Grote Klantenshow.” Aldus Rens de Jong, adjunct-hoofdredacteur en presentator van het programma.

Accenture is een bedrijf dat zich wereldwijd bezighoudt met management consulting, technology services en outsourcing. CRM Association NL (Platform Klantgericht Ondernemen) is een branche vereniging die op vele manieren zowel verbreding als verdieping van kennis en kunde op het gebied van CRM (Klantgericht Ondernemen) faciliteert bij hun aangesloten leden.

"In de samenwerking met BNR Nieuwsradio kunnen we een breed publiek bereiken om het gedachtegoed van klantgericht ondernemen (CRM) onder de aandacht te brengen.” aldus Wil Wurtz, directeur CRM Association NL.

Het nieuwe programma is iedere dinsdag van 19.00 tot 19.30 uur te beluisteren op BNR Nieuwsradio. In het weekend wordt dit programma herhaald. Ook is de Grote BNR Klantenshow als podcast te downloaden via www.bnr.nl.

- EINDE -

Voor meer informatie (niet voor publicatie):
Cherelle de Graaf, marketingcommunicatie & PR.
Telefoon: 06 – 45 78 86 00
Mail: [email protected]

BNR Nieuwsradio - Sinds 2003 maakt BNR Nieuwsradio deel uit van de FD Mediagroep. De studio is gevestigd in Amsterdam. BNR Nieuwsradio beschikt over een wereldwijd netwerk van correspondenten en commentatoren. Hoofdredacteur is Paul van Gessel. BNR is in de Randstad en Midden-Nederland te beluisteren op 100 FM. Overige frequenties zijn te vinden op www.bnr.nl. BNR Nieuwsradio is ook live te beluisteren via de internetsite www.bnr.nl

FD Mediagroep - Een multimediale onderneming waar Het Financieele Dagblad en BNR Nieuwsradio onderdeel van zijn. Een combinatie van krant, radio, internet en events. De FD Mediagroep heeft als doel ondernemende mensen op elk gewenst moment van de dag te voorzien van nieuws en achtergronden.


Contact Platform Klantgericht Ondernemen

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share