Start beoordeling elf deelnemers CRM Award 2006

Start beoordeling elf deelnemers CRM Award 2006 van Platform Klantgericht Ondernemen

Door: Platform Klantgericht Ondernemen  11-09-2006

Amsterdam, 1 september 2006
De jury van de CRM Award buigt zich momenteel over de elf inzendingen die strijden naar de felbegeerde titel: Winnaar van de CRM Award 2006, Prijs voor Klantgericht Ondernemen.
Bedrijven die dit jaar meedingen naar de CRM Award zijn: De Friesland Zorgverzekeraar, Essent Kabelcom, Gemeente Amsterdam, ING Mid Corporates, McAfee International, Nuon Retail, Robeco Direct, T-Mobile Netherlands, UWV, Vrumona en Wehkamp.
Deze prijs wordt op 16 november 2006 in Kloostersalons de Mariënhof uitgereikt aan het bedrijf waarbij Klantgericht Ondernemen in de vezels van de organisatie is doorgedrongen.

Voor de organisatie (het CRM Genootschap) en de jury van de CRM Award is het ieder jaar weer spannend wat de kwantiteit en kwaliteit van het aantal ingezonden CRM-trajecten oftewel deelnemende bedrijven zal zijn. Er kan nog geen uitspraak worden gedaan over de kwaliteit maar over het aantal deelnemende bedrijven zijn beide partijen tevreden. “Bedrijven zijn kritisch ten opzichte van het CRM-niveau van hun eigen organisatie. De beslissing om deel te nemen gaat dan ook niet over één nacht ijs en wordt veelal op hoog niveau belegd. En dat is maar goed ook; CRM moet immers op het hoogste niveau binnen een organisatie worden gedragen wil het in de DNA van de organisatie kunnen zitten”, aldus Wil Wurtz, voorzitter van het CRM Genootschap.

De deelnemende bedrijven hebben inmiddels een tweetal vragenlijsten ingevuld. Een online CRM Stadiascan die met name wordt gebruikt voor een benchmark met deelnemers van voorgaande jaren en het Nederlandse bedrijfsleven. Vervolgens hebben deelnemers een open uitgebreide vragenlijst moeten invullen. Aan de hand van deze open vragenlijst beoordeelt de jury de ingezonden CRM-trajecten en nodigt zij een aantal deelnemers uit om een mondelinge toelichting hierop te geven.

Deelnemende bedrijven winnen altijd. Weliswaar niet allemaal de CRM Award, maar wel een uitgebreid juryrapport inclusief jurycommentaar waarop basis van vervolgstappen kunnen worden gemaakt binnen de organisatie. Deelnemers van de afgelopen jaren zien de aanbevelingen van de jury en haar objectieve blik als een welkome aanvulling voor de verdere transformatie naar een klantgerichte organisatie. Tijdens de uitreiking van de CRM Award ontvangen alle deelnemers dit rapport uit handen van juryvoorzitter prof. dr. Ed Peelen (Nyenrode Business Universiteit).

Voorafgaand aan de uitreiking vindt het congres ‘Klantgericht Ondernemen’ met als thema ‘Trends in CRM’ plaats. Niet alleen zullen de genomineerden hun CRM-trajecten presenteren, ook zal thema worden belicht door de oprichter van CRMguru.com Bob Thompson en hoogleraar Customer Based Marketing prof. dr. Peter Verhoef van Rijksuniversiteit Groningen.

Sponsoren van dit evenement zijn Acxiom, Capgemini, Unica, SAP, Salesforce.com, Tote-m business architects en Unica. Mediapartners die dit evenement ondersteunen zijn Adforesult, ITCommercie, MEC en Telecommerce Magazine. Belangstellenden die de uitreiking van de CRM Award 2006 en het voorafgaande congres ‘Klantgericht Ondernemen’ willen bijwonen, kunnen de website www.crmaward.nl raadplegen. Op deze site is ook meer informatie te vinden over de prijs, de criteria, de jury, vorige winnaars, sponsors, et cetera.

Natuurlijk kunt u ook telefonisch contact opnemen, dit kan met Maricken Cirkel of Karin Rigterink, tel. 06 - 24812256 of per e-mail [email protected].


- EINDE BERICHT -


Voor redactionele informatie
Maricken Cirkel-Hengeveld (Circom) en drs. Karin Rigterink (Rigterink Communicatie).
[email protected]
of telefonisch: 06 - 24812256


Contact Platform Klantgericht Ondernemen

E-mail

Deze pagina afdrukken

Share